עובדי הרשות השנייה מתנגדים למיזוגה לתוך משרד התקשורת

ההתנגדות עשויה לעצור את הרפורמות שמתכנן ארדן ■ יו"ר ועד עובדי הרשות: "המיזוג נכון רעיונית, אבל מועצת הכבלים צריכה להתמזג לתוכנו ולא להפך"

עובדי הרשות השנייה דורשים להיות חלק מהצוות שיקבע את האופן שבו יאוחדו הגופים המפקחים על הטלוויזיה. העובדים, המאוגדים בהסתדרות, עשויים להביא לעצירת הרפורמות שמתכנן השר גלעד ארדן בשוק התקשורת, לאור ההתנגדות שלהם לכך שהרשות השנייה תתמזג אל תוך מועצת הכבלים והלוויין, שמתפקדת כיחידה בתוך משרד התקשורת ואינה רשות עצמאית.

"אנחנו לא מתנגדים ל'מה', אלא ל'איך'", אומרת ל"גלובס", יו"רית ועד העובדים של הרשות השנייה, מיכל גרוס. "המיזוג נכון רעיונית, אבל מועצת הכבלים צריכה להתמזג לתוכנו ולא להפך. אנחנו הגוף הגדול בישראל, ונקבל אותם בשמחה. הכנסת רשות כזו לממשלה לוקה ברגרסיה, ויש סכנות לעצמאות".

אין זו הדרישה העיקרית של גרוס. לדבריה, "כל מהלך וכל סיכום לגבי איך ייראה הגוף הזה צריכים להיות בהתייעצות עם העובדים, ולא מונחתים מלמעלה. הצוות שאמור לגבש איך ייראה הגוף צריך לכלול את נציגינו. אני בטוחה שגם השר החדש יהיה שותף לדעתנו שדיאלוג כזה חייב להיות בלב התהליך".

כפי שנחשף אתמול (א') ב"גלובס", השר ארדן מבקש להביא לאישור בתוך שבועיים את החוק שיקים גוף אחד בתוך משרד התקשורת, אשר יהיה אמון על הפיקוח על הטלוויזיה המסחרית, הטלוויזיה הרב-ערוצית והרדיו האזורי. החוק קובע כי הגוף הממוזג יהיה חלק ממשרד התקשורת, ועל כך אמר השר כי הדבר לא יעיד על עצמאותו.

הרשות השנייה מונה 60 עובדים, ובהקשר לכך אומרת גרוס: "חשוב לשמור על ביטחון תעסוקתי לעובדים. צריך לזכור שהחרב הזו מעל ראשנו במשך שנים, וזה פוגע בשלווה של האנשים ומטבע הדברים יכול לפגוע בתפקוד. כחלון הבטיח שהעובדים לא ייפגעו מהמיזוג. זו הבטחה בעלת ערך של הבטחה שלטונית עם ערך חברתי".

מפריטים את עידן+?

גם הרפורמה המתוכננת בשידורי מערך עידן+ מטרידה את עובדי הרשות השנייה. חוק ההסדרים מאפשר את האופציה להעביר את המערך מידי הרשות השנייה לידיים פרטיות ולמעשה להפריטו. ברשות השנייה, שם הקימו את המערך, מתנגדים.

"הרשות השנייה גאה להוביל את פרויקט עידן+, שזוכה להצלחה ומהווה אלטרנטיבה לקליטת שידורי טלוויזיה ורדיו בעלות חד-פעמית נמוכה. על-פי המידע שברשותנו, עד היום נמכרו כ-500 אלף ממירים בישראל. בימים אלה עוסקת הרשות השנייה בהקמת התשתית ההנדסית להרחבת המערך, כך שיוכל לכלול עד 18 ערוצי טלוויזיה, כולל ערוצי HD".

גרוס אמרה על כך: "עובדי עידן+ (12 מהעובדים, ל"א) הם חלק אינטגרלי מהרשות השנייה, כל העניינים שלהם הם חלק אינטגרלי מענייני הרשות השנייה, וכל דיון שיהיה בעניין הזה צריך לכלול גם אותם".

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.