מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס נבחר לכהונה של 5 שנים נוספות

וייס נבחר פה-אחד לקדנציה נוספת ע"י דירקטוריון חדשות 2 בראשות עו"ד תמי רוה, וזכה לתמיכת נציגי הציבור ונציגי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת

דירקטוריון חברת חדשות 2 החליט היום (ג') כי מנכ"ל החברה אבי וייס יישאר בתפקיד 5 שנים נוספות.

ל"גלובס" נודע כי וייס נבחר הבוקר פה-אחד לקדנציה נוספת על-ידי דירקטוריון חדשות 2 בראשות עו"ד תמי רוה, וזכה לתמיכת נציגי הציבור ונציגי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, שהן חברות-האם של חברת החדשות. בניגוד להליך הבחירה הקודם לתפקיד, לא הוצגו מתמודדים אחרים.

וייס, 47, זוכה להערכה רבה בקרב עובדי החברה ובשוק הטלוויזיה המקומי. בתקופה שבה שימש כמנכ"ל, זכתה חברת החדשות לשורה של הישגים עיתונאיים וגם לרייטינג הגבוה בתולדותיה - כשמשדר הבחירות האחרון היה הנצפה אי-פעם עם 42.3% צפייה. כיום, המהדורה המרכזית של חדשות 2 משיגה רייטינג גבוה יותר מפי שלושה מזה של חדשות 10.

וייס עיצב את מהדורת החדשות המרכזית של ישראל, כשהחליט על מתכונת הגשה יחידנית ולא מינה מגיש לצד יונית לוי, ובחר ביאיר לפיד להיות מגיש "אולפן שישי" ב-2008.

כמו כן, בתקופתו של וייס הוקמה זרוע האינטרנט והניו-מדיה של החברה, שכיום משמשת כערוץ חדשות המשדר רצוף לאורך כל שעות הבוקר, מבזק ושידורים מהחברה.

וייס גם גייס לחברה בכירים כמו חיליק שריר, סמנכ"ל התוכן; וגיא סודרי, עורך המהדורה המרכזית. בנוסף, ב-5 השנים האחרונות התייצב מצבה הכלכלי של החברה, וגירעונה כוסה.

ברבות השנים ניהל וייס מספר מאבקים להבטחת קיומה של חדשות 2. הוא התייצב נגד החוק שביקש לפצל את חברת החדשות בין שתי זכייניות ערוץ 2 במקרה של מעבר לרישיונות, והתייצב לצד מנכ"ל רשת ומנכ"ל קשת בדרישות להשוואת תנאי החוק להצלת ערוץ 10 לתנאי ערוץ 2 בשלהי 2012.

באחרונה פורסם כי לפני כ-3 שנים היה וייס למנהל היחיד שהחליט להדיח מעבודתו את עמנואל רוזן, לאחר שהגיעו אליו תלונות על התנהלות בלתי הולמת שלו כלפי עובדת, לכאורה.

יו"רית הדירקטוריון, תמי רוה, מסרה בתגובה: "במידה רבה בזכותו של אבי, חברת החדשות שלנו מובילה בפערים עצומים ההולכים וגדלים בטבלאות המדרוג. הוא המנהל האולטימטיבי לחברת החדשות שלנו. הוא היה שם מהיום הראשון וצמח ביחד עם החברה, שהפכה בהנהגתו למדורת השבט של החברה הישראלית".

מנכ"ל רשת, אבי צבי, מסר: "אנו גאים באבי וייס, שמצליח לשמור על חברת החדשות של ערוץ 2 כחברת החדשות המובילה בישראל, זאת למרות לא מעט שינויים ותחרות שהתחזקה בשנים האחרונות".

מנכ"ל קשת, אבי ניר, אמר: "אבי וייס הפך למורה-הדרך והמצפן של חברת החדשות בתקופה שבה משימה זו הפכה לחשובה מתמיד, קשה מתמיד, והגשמתה לנדירה מתמיד. אני מברך אותו על הישגיו ועל הבחירה".

וייס מסר בתגובה: "אני מעריך מאוד את העובדה שהצופים בישראל בוחרים בנו ערב-ערב, ומתחייב להמשיך לעשות את כל הדרוש כדי שחדשות 2 תמשיך להיות המובילה בישראל".