הרופאים הכריזו על סכסוך עבודה; בדרך לשביתה עוד שבועיים?

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "לא נאפשר פגיעה בהסכם הרופאים"

ההסתדרות הרפואית הכריזה הבוקר (ג') על סכסוך עבודה של הרופאים במגזר הציבורי, על רקע הגזירות נגדם בחוק ההסדרים. זאת, לאחר שפנייה שנעשתה לממונה על השכר כבר ביום חמישי האחרון בנושאים אלה לא נענתה.

"אנו רגע לפני מאבק בגזירות הכלכליות הצפויות בחוק ההסדרים שעלולות לפגוע ברופאים ולסכן את בריאות הציבור", מסר ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י. "לא נאפשר פגיעה בהסכם הרופאים. אנו דורשים שלא יעשו צעדים חד-צדדיים על-ידי המעסיקים ומצפים שהממונה על השכר כמי שחובתו לשמור על יחסי העבודה ועל ההסכמים הקיבוציים ימנע כל פגיעה בתנאי עבודת הרופאים, ימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים כלשהם ויפעל במהירות לפתרון הסוגיות העומדות על הפרק".

אידלמן הוסיף כי "חוק ההסדרים במתכונתו הנוכחית פוגע בבריאות האזרחים ובמערכת הבריאות כולה. לא נוכל לשתוק ביודענו שבסוף הדרך ייפגעו האדם החולה, והאדם העובד. לבריאות אזרחי ישראל אי-אפשר להתייחס כאל 'עמודי אקסל' שאיתם קל לשחק במשרדים בחלונות הגבוהים. כל חיסכון בבריאות יעלה ביוקר ואנשים ישלמו בבריאות ולא במספרים. לא נשב מנגד עת מדינת ישראל פועלת בנחישות לפגוע במערכת הבריאות. כל פגיעה בהישגי ההסכם תהווה פגיעה ברפואה הציבורית".