נפתלי בנט: אל תלכו ללמוד משפטים; מה הוא מציע?

שר הכלכלה: "בעשרות מקצועות במשק יש חוסר תיאום מוחלט בין ביקוש להיצע; נקים אתר המפרט את מרבית המקצועות, רמת הביקוש שלהם ושכר ממוצע"

שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט קורא לצעירים לא ללמוד משפטים ולהתמקד במקצועות ההיי-טק, התעשייה והבנייה - ומבטיח להקים תוך חודש וחצי אתר אינטרנט שירכז מידע על מרבית המקצועות בתחומים אלה.

"אל תלכו ללמוד משפטים!", כתב היום (ד') בנט בדף הפייסבוק שלו. "בשבועות האחרונים בפגישות עם תעשיינים יזמים עולה תמונה ברורה: יש מחסור גדול בידיים מקצועיות - הנדסאים, מתכנתים, מהנדסים, עובדי בניין ועוד. המשכורות שם, במקרים רבים, לא רעות בכלל. לעומת זאת, עדיין יש עודף עצום של צעירים שבוחרים במקצוע עריכת הדין".

בנט טוען כי בעשרות מקצועות במשק יש "חוסר תיאום מוחלט בין ביקוש להיצע", ולכן הוא מציב יעד חדש: "תוך 45 ימים נקים אתר אינטרנט המפרט את מרבית המקצועות, רמת הביקוש שלהם, שכר ראשוני, שכר ממוצע ועוד. זהו מידע קריטי עבור צעיר וצעירה השוקלים לאיזה כיוון לימודי ומקצועי לפנות... ואז אתם תחליטו מה אתם לומדים ואיזה מקצוע אתם בוחרים".

את הסטטוס שלו בפייסבוק חותם בנט עם המלצה אישית: "גם אני למדתי משפטים, ללא סטאז'. בין השנה השלישית לרביעית הקמתי חברה יחד עם שלושת חבריי. היום, עם מה שאני יודע, לא הייתי ממליץ לפנות ללימודי משפטים - אלא אם כן יש לאדם אהבה עצומה לתחום".