רשות המסים תגדיל נטל המס על רוכשי דירות יוקרה

משה אשר מבהיר: במסגרת התוכנית הכלכלית החדשה יוגבל הפטור, כך שמשקיעי נדל"ן, תושבי חוץ ובעלי דירות יוקרה לא ייהנו ממנו במלואו ■ שר האוצר לפיד: תקציב דו-שנתי לא רלוונטי כי אין אפשרות לחזות הכנסות ולתכנן הוצאות לשנתיים

מנהל רשות המסים, משה אשר, מאשר היום (ג') את הפרסום ב"גלובס" לפיו יוטלו מסים חדשים למשפרי דיור ובעלי דירות יוקרה.

ועדת הכספים צפויה לאשר היום את המשך הפטור ממס שבח. בהקשר זה, אשר הסביר כי הוא מבקש לאשר את הפטור באופן גורף אך ורק לצורך "רציפות ויציבות" אך הוא כבר התריע כי במסגרת התוכנית הכלכלית החדשה הפטור הזה יוגבל לסכום מסוים, כך שבעלי דירות יוקרה בעלות ערך רב לא יהנו מהפטור במלואו.

כמו כן, אשר הדגיש כי גם הפטור ממס יוגבל גם לבעלי דירה שנייה (דירות להשקעה), לרבות תושבי חו"ל אשר נחשבים גם לבעלי דירה שנייה. אשר רמז גם שצפויים גם שינויים במס רכישה לבעלי דירות יוקרה ומשפרי דיור.

גם שר האוצר יאיר לפיד נכח בדיון והתייחס לסוגיית התקציב הדו-שנתי: "התפיסה שלי ושל האוצר אומרת שלא כל השכל נמצא אצלי או אצל פקידי האוצר. יש כאן סגן שר האוצר לשעבר (איציק כהן מש''ס) ויו''ר ועדת הכספים לשעבר (משה גפני מיהדות התורה) וכדאי לשמוע אותם.

"החלטנו לא לקבע את התקציב הדו-שנתי בעיקר כי יש זכות לאופוזיציה לתבוע ולהתנגד להצעת תקציב. זה שלאופוזיציה יש רק פעם בשנתיים להלין על תקציב נראה לנו לא סביר. מעבר לכך, אין אפשרות לחזות הכנסות ולתכנן הוצאות לשנתיים כי הכלכלה מאוד דינמית ואין לנו שום אפשרות לנבא לטווח כה ארוך".

"עם זאת, הפעם חייבים לעשות תקציב דו-שנתי כי אנו באיחור ולא נוכל לגמור תקציב אחד ולהתחיל מיד עם תקציב אחר. חייבים ליצור יציבות ו-ודאות בשווקים הפיננסים. עלינו ליצור מצב של יציבות פיסקאלית. החל מ-2015, חוזרים למתכונת של תקציב חד-שנתי".

ח"כ יצחק כהן מש"ס עקץ את לפיד כשאמר: "לתקציב דו-שנתי יש יתרונות רבים. אני שמח שאתה מבקש להאריך את זה עד ל-2015, ולגבי אחרי 2015, אני ממש לא דואג כי ב-2015 אתם כבר לא תיהו קיימים".