בעקבות מטרד ריח: צו סגירה מיידי למפעל קופולק בדרום

מטרדי הריח הורגשו במהלך היומיים האחרונים במסגרת פעילות הייצור בקופולק, הכוללת הכנה של תמציות ותרכיזים לתעשיית התרופות, הבשמים והקוסמטיקה

המועצה המקומית התעשייתית נאות חובב (לשעבר רמת חובב) הוציאה צו סגירה מיידי למפעל קופולק שבתחומה בעקבות מטרדי ריח קשים. מטרדי הריח הורגשו במהלך היומיים האחרונים במסגרת פעילות הייצור בקופולק, הכוללת הכנה של תמציות ותרכיזים לתעשיית התרופות, הבשמים והקוסמטיקה.

במועצת נאות חובב אמרו כי קופולק הפרה את תנאי העסק של המפעל שנוגעים לאופן הטיפול שלו בחומרים מסוכנים ומזהמים ולמחויבות לפעול לצמצום פליטות מזהמים.

במועצת נאות חובב אמרו כי בחודשים האחרונים כבר התנהלו הליכי שימוע נגד המפעל בעקבות מקרים קודמים של מטרדי ריח, שנגרמו בעקבות פעילותו ויש בהם כדי להוות הפרה של תנאי הרישיון שלו: "לא ניתן להפרות חוזרות ונשנות של מפעלים וגורמים שפועלים בפארק התעשייתי לפגוע בציבור ובסביבה ולגרום מטרדי ריח", אמר ראש המועצה, אנדרי אוזן, שחתם על צו הסגירה לקופולק.

"המפעלים בפארק ערים למחויבותם כלפי ההגנה הפעילה על הסביבה לפי הדרישות והתקנות המחמירות ברישיונות העסק. כל מפעל שישכח או יתעלם ממחויבותו לעניין זה - יזכה למענה תקיף וברור של המועצה".

קופולק נמצאת בבעלות פיברו אנימאל האמריקנית ומעסיקה כ-200 עובדים. 90% מהתוצרת מיועדים לייצוא. מנהל קופולק, רומן שכנוביץ, סירב להתייחס לטענות שהועלו נגד המפעל אך אמר כי "אנחנו בודקים ובוחנים את מהלכינו". בקופולק סירבו לומר אם יש בכוונת החברה לפנות לביהמ"ש, בניסיון להביא לביטול הצו.