גרמן מגיבה על פרשת מינוי היועצת: "לא נפוטיזם, שוביניזם"

השרה הדפה ביקורת על מינוי אורית בוצר, זוגתו של עפר שלח ■ בכיר במערכת: "גול עצמי של גרמן"

חשיפת "גלובס" אמש (ג') בדבר החלטת שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד) למנות ליועצת האישית את עו"ד אורית בוצר - בת זוגו של חבר מפלגתה, ח"כ עפר שלח - עוררה סערה בציבור ובמערכת הבריאות. בכיר לשעבר במשרד הבריאות אמר: "אני משוכנע כי לבוצר יש את כל הכישורים המתאימים, אבל אני גם משוכנע כי לולא הייתה חברה של שלח לא היה לה כל סיכוי להגיע לתפקיד. זו החלטה מיותרת שנגועה בנפוטיזם ותתברר כגול עצמי עבור המעורבים".

גרמן הגיבה היום לביקורת וטענה כי מדובר בשוביניזם ולא בנפוטיזם: "יש בכל העיסוק הזה קורטוב ניכר של שוביניזם. הרי מה ההנחה המובלעת בביקורת? שאורית, בהיותה אישה, אינה מוכשרת, ועפר, בהיותו גבר, סידר לה ג'וב. אבל אורית מוכשרת בזכות עצמה, עם כישורים, השכלה וניסיון. זה נכון שהכרתי אותה באמצעות עפר, אבל גם את שאר הצוות שלי הכרתי באמצעות מישהו אחר - אז מה ההבדל? יש כאן סופר שוביניזם".

עו"ד בוצר היא יועצת ומגשרת לענייני זוגיות, ולדעת גרמן דווקא עצם היותה אישה יכולה לתרום לעשייה במשרד הבריאות. "היה לי ברור שברגע שיתברר שהיא בת הזוג של עפר ייתכן שיעלו דברים לא נעימים, אך החלטתי לקבל אותה לתפקיד למרות זאת ובזכות כישוריה. נוצרה בינינו כימיה מצוינת, היא עו"ד, בוגרת, עוסקת בנושאים של גישור, והיה לי חשוב שתהיה אישה כזו בתוך המשרד".

תקנות שירות המדינה (תקש"יר) מאפשרות לשרים למנות עד 6 יועצים ועוזרים במשרת אמון ללא חובת מכרז, בכפוף לכך שלא יועסקו בני משפחה או מי שנמצאים בניגוד עניינים. בנציבות שירות המדינה הבהירו כי מדובר במינוי שאינו נוגד את התקשי"ר, אולם במערכת הבריאות ביקרו את העובדה שגרמן בחרה למנות את זוגתו של חבר מפלגתה בלי היכרות מוקדמת איתה.

מלשכת גרמן נמסר: "הסיבה לכך שהחוק מגדיר משרות אמון לשר נעוצות בכך ששר צריך לעבוד באמון מלא עם אנשי מקצוע שהוא מאמין בהם, בוטח בהם וסומך על יכולותיהם. כך נבחרה לתפקידה גם בוצר, בעקבות התרשמות השרה".