פוליטיקה חדשה? שרת הבריאות מינתה ליועצת את בת זוגו של חבר מפלגתה ח"כ עפר שלח

מדובר בעו"ד אורית בוצר, יועצת זוגית ■ הדוברת של גרמן: "הן לא הכירו קודם, שלח המליץ עליה, והיא התרשמה" ■ שלח: "היא אובר קווליפייד" ■ עפ"י תקנות שירות המדינה, שרים רשאים למנות בעלי תפקיד למשרות אמון ללא מכרז

מפלגתו של שר האוצר, יאיר לפיד (יש עתיד), חרטה על דגלה את "הפוליטיקה החדשה", כמי שמייצגת באופן אותנטי את הציבור ללא השפעה של קבוצות לחץ ומקורבים לצלחת. ואולם, מסתבר שגם בפוליטיקה החדשה לא מזיק להיות מקורב למישהו, גם בלי פריימריז או חברי מרכז: ל"גלובס" נודע, כי חברת מפלגתו של לפיד, שרת הבריאות יעל גרמן, מינתה לתפקיד היועצת האישית שלה את בת זוגו של ח"כ עפר שלח, שגם הוא כידוע חבר באותה מפלגה. מדובר בעו"ד אורית בוצר, ששימשה עד היום כיועצת זוגית ומגשרת בענייני משפחה.

פנינה שליו, הדוברת של השרה גרמן, מסרה ל"גלובס" כי בין גרמן לבוצר לא הייתה היכרות מוקדמת. "היא אכן הומלצה לה על-ידי בן זוגה (עפר שלח) והיא ראיינה אותה לתפקיד כפי שראיינה רבים אחרים. היא מאוד התרשמה מהחריפות, מהאינטליגנציה ומהדעות הפוליטיות שלה". גרמן מינתה ליועציה גם את עו"ד אסף וייס ואת עופרה בל שמלווה אותה עוד מעיריית הרצליה. לתפקיד ראש הלשכה מינתה את דבי קיי, ששימשה כעוזרת האישית של שי אגסי בתפקידו הקודם כנשיא בטר פלייס.

על-פי תקנות שירות המדינה (תקשי"ר), שרים רשאים למנות בעלי תפקיד למשרות אמון ללא צורך במכרז, אולם עליהם לעמוד בקריטריונים מסוימים. בין היתר, קיים איסור העסקה של קרובי משפחה ואיסור במקרה של ניגוד עניינים הקשור לתחומי הטיפול במשרד. מינויה של בוצר אינו פסול על-פי הקריטריונים האלה, וכך הובהר ל"גלובס" גם על-ידי נציבות שירות המדינה, אולם גורמים במערכת הציבורית הרימו גבה לאור העובדה שגרמן מינתה מכל המועמדים האפשריים דווקא את בת זוגו של חבר מפלגתה, וזאת אף שכלל לא הכירה אותה עד שהגיעה המלצתו של שלח.

עוד על-פי התקשי"ר, שר רשאי להעסיק עד שישה יועצים אישיים בשכר כולל (יחד) בגובה 92,650 שקל ברוטו בחודש. על-פי תנאי העסקתה של בוצר, היא זכאית לתקן של משרה מלאה בשכר של כ-17 אלף שקל ברוטו בחודש, אולם תשתכר בפועל כ-14 אלף שקל כדי לאפשר העסקתה של ממונה על פניות הציבור לשרה.

ח"כ עופר שלח מסר בתגובה: "יעל גרמן הכירה את אורית בוצר כתוצאה מההיכרות שלה איתי. אורית היא אובר קווליפייד לתפקיד. יש לה ידע משפטי וניסיון של 20 שנים, והיא הרוויחה קודם לא פחות ואולי יותר. אני חושב שכשאתה מסתכל על מינויים של יועצים כאלה אתה רואה שלזכות באישה בגילה ועם ניסיונה ותבונתה זה נכס. ההחלטה הייתה של יעל, אני לא ביקשתי ממנה, היא הכירה את אורית והבינה שהיא מעוניינת לעשות שינוי בתפקיד. לא איזה ג'וב שסודר פה לחברה שלי".

יו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, בחר שלא להגיב.