נתניהו רוכש מרמי לוי מוצרים ב-8,300 שקל בחודש - על חשבון משלם המסים

רמי לוי: "אתה יודע למה הם התחילו לקנות ממני? כי לפני 3 שנים הייתה כתבה בעיתון מקומי שביקרה את נתניהו למה הוא לא קונה אצל רמי לוי, ששם הכי זול"

לא רק גלידה: משפחת נתניהו רוכשת מרמי לוי מוצרי מזון וצריכה בכ-100 אלף שקל בשנה - על חשבון משלם המסים. מדובר בכ-8,300 שקל בחודש.

ההתקשרות עם רמי לוי החלה לפני מספר שנים ותימשך גם השנה, ללא מכרז.

בשיחה עם "גלובס" מסר לוי כי הוא לא ידע שיש פטור ממכרז, וכי במעון ראש הממשלה ימשיכו לקנות ממנו גם השנה. לוי, יש לציין, ידוע גם כתומך נלהב של הליכוד ושל נתניהו.

"בשנה שעברה הם קנו, לגבי השנה לא ידעתי", אומר לוי. "אבל אתה יודע למה הם התחילו לקנות ממני? כי לפני 3 שנים הייתה כתבה בעיתון מקומי בירושלים שביקרה את נתניהו למה הוא לא קונה אצל רמי לוי, ששם הכי זול, אלא מעדיף חנות ברחביה".

- רמי, 8,300 שקל בחודש זה לא הרבה?

"יש משפחות שקונות אצלי גם ב-10,000 שקל בחודש".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "מדובר ברכישות מזון ומוצרי ניקוי הן עבור משרד ראש הממשלה והן עבור מעון ראש הממשלה. ההתקשרות המקורית עם רמי לוי, בחודש דצמבר 2012, נעשתה לאחר קבלת הצעות מחיר ממספר רשתות, והיא נמצאה הזולה ביותר.

"מאחר שהתווים שנרכשו בחודש דצמבר הסתיימו, והליכי המכרז לבחירת ספק קבוע טרם הסתיימו, ביקש המשרד להרחיב את ההתקשרות הקיימת בסכום של עד 40 אלף שקל נוספים, בקשה שאושרה על-פי הנוהל".

בפברואר השנה נמתחה ביקורת ציבורית חריפה על נתניהו לאחר שנודע כי במעון ראש הממשלה מוציאים כ-10,000 שקל בשנה על גלידה. בעקבות הביקורת הורה נתניהו לבטל את ההסכם עם ספק הגלידה מירושלים.