ת"א סגרה בירידות קלות; נפילות באג"ח הממשלתיות

דיווחים: ישראל תקפה הלילה מתקן מדעי ליד דמשק ■ נתוני תעסוקה חיוביים בארה"ב הזניקו את ה-S&P 500 מעל 1,600 נקודות ■ יעד הגירעון ל-2013 נקבע על 4.65%

שבוע המסחר באחד העם נפתח היום (א') ברקע להתפתחויות הכלכליות מעבר לים, במרכזן הורדת הריבית של גוש האירו לשפל כל הזמנים ונתוני התעסוקה המפתיעים שפורסמו בארה"ב ודחפו את מדד ה-S&P לשיא חדש.

בזירה המקומית המשקיעים הגיבו גם להודעת סוכנות הדירוג S&P, לפיה היא חותכת את דירוג האשראי של ישראל במטבע המקומי ומאשררת אותו במטבע חוץ. המשקיעים התמקדו בנוסף בהסכמת קובעי המדיניות בארץ להציב את יעד הגירעון ל-2013 על 4.65% מהתוצר. גם המצב הבטחוני, ברקע דיווחים בתקשורת הזרה על תקיפות חיל האוויר הישראלי בסוריה בסוף השבוע, עמד במרכז תשומת הלב. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-568 מיליון שקל.

כאמור, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו שלשום בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P טיפס מעבר לרמה הפסיכולוגית של 1,600 נקודות. "הדלק" החדש לשוק השורי היה הפעם נתוני התעסוקה שהפתיעו לטובה והצביעו על יצירת 165 אלף משרות באפריל, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 155 אלף משרות. שיעור האבטלה, שפורסם במקביל, ירד לרמה של 7.5%, שפל שלא נראה מאז דצמבר 2008. (לסיפור המלא)

המשקיעים התעודדו גם מההתפתחויות הכלכליות מן העבר השני של האוקיינוס. הבנק המרכזי האירופי החליט ביום חמישי לחתוך את הריבית ב-0.25%, לשפל חסר תקדים של 0.5%. יו"ר הבנק מריו דרגי ציין כי החולשה הכלכלית ביבשת תימשך בטווח הקרוב ואמר כי "אנו מוכנים לפעולה במידת הצורך".

בינתיים, הממשלה אישרה היום את יעד הגירעון ל-2013, שיעמוד על 4.65%, ואילו בשנת 2014 הבאה יעמוד על 3%. כל השרים הצביעו בעד למעט השר להגנת הסביבה עמיר פרץ שנמנע. פרץ הציע להצביע על תקציב 2013 עתה ולדחות את מועד ההחלטה לגבי 2014.

נראה כי סוכניות הדירוג לא אהבו את הכוונות של לפיד ושלחו לו ביום חמישי "כרטיס צהוב" בדמות הורדת דירוג האשראי של ישראל במטבע המקומי ואישרורו במט"ח. שני הדירוגים עומדים על A+. בהודעתה, ציינה חברת הדירוג כי הורדת הדירוג במטבע מקומי נובעת מהידרדרות בביצועים הפיסקליים הנמוכים מהערכותיהם, העומדים בניגוד לנתונים חזקים אחרים במשק כגון: מדיניות מוניטרית גמישה וחשבונות חיצוניים חזקים. (לסיפור המלא)

בשוק האג"ח נרשמו היום ירידות חדות על רקע הירידות שנרשמו בשוקי האג"ח בעולם ביום שישי, והמתיחות בצפון. אגרות החוב הממשלתיות השקליות הארוכות איבדו עד 1%.

גב ים שומרת על רווחיות דומה לרבעון המקביל

מניית טבע המשיכה לרכז עניין לאחר שסיכמה את הרבעון הראשון של השנה ביום חמישי והצליחה לעקוף את התחזיות. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 4.9 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הסתכם בכ-1.3 מיליארד דולר ברבעון, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-1.12 דולר, ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ירידות נרשמו במניות קידוח "תמר": ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים.

חברת גב ים מקבוצת אי.די.בי דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכם בכ-48 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה.

אורמת טכנולוגיות החברה הבת של אורמת תעשיות הודיעה בסוף השבוע על הפעלה מסחרית של התחנה הנוספת ( 2 PLANT) בקומפלקס אולקריה III בקניה. השלמת תחנה זו מוסיפה, 36 מגווט לכושר הייצור של קומפלקס אולקריה ומגדילה את כושר הייצור הכולל של החברה לכ- 611 מגווט.

חברת ביו ויו , העוסקת במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ממוחשבות לזיהוי תאים חריגים במגוון תחומים ובפיתוח בדיקות חדשות לגילוי סרטן, דיווחה היום כי התקשרה בהסכם שיתוף פעולה עם Kindsar Global לשם ביצוע מחקר טרומי בסין (Pilot Study) לבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הריאה, אשר פותחה על-ידי ביו ויו.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]