מנכ"ל רנו: "בטר פלייס בשוליים, עוברים לטעינה מהירה"

קרלוס גוסן: "יש מקרים בהם הלקוחות יעדיפו את מודל המכונית עם סוללה מתחלפת ואנחנו נמשיך להציע מכוניות כאלה בישראל ודנמרק. אבל רוב רובו של השוק יתבסס על טכנולוגיה של טעינה מהירה"

חברת בטר פלייס נאבקת על חייה בחודשים האחרונים. ככל הידוע, הכספים שיש כיום בקופת החברה מספיקים כדי לממן את פעילותה עד אוגוסט 2013, ובבטר פלייס מחפשים פתרונות יצירתיים לגיוס הון נוסף.

מאז הוקם מיזם בטר פלייס ב-2007 ועד סוף 2012 הצטברו הפסדיו ל-812 מיליון דולר (כ-3 מיליארד שקל), כאשר את השנה החולפת לבדה הוא סיים עם הפסד של 454 מיליון דולר והערת "עסק חי" בדוחותיו. עיקר הנזק נרשם ברבעון הרביעי של 2012, אותו סיכמה בטר פלייס בהפסד של כ-251 מיליון דולר, אחרי שבתקופה זו הכירה בטר פלייס בירידת ערך של 179 מיליון דולר בגין פעילותה בישראל ושינוי מבני שביצעה.

כעת, גם מנכ"ל חברת רנו-ניסאן, המספקת לבטר פלייס את מכוניות ה"פלואנס ZE" עם סוללה הניתנת להחלפה, מביע ספקות כבדים לגבי המשכיותו של הפרוייקט. אתמול אמר קרלוס גוסן "כשמסתכלים על המגמות בענף הרכב החשמלי, רואים כי הסוללות המתחלפות עוברות לשוליים והמגמה העיקרית היום היא מיקוד המאמצים בסוללות שטוחות שאפשר להטעין אותן במהירות". כך לפי דיווח של Energi Watch.

ברנו חלה לאחרונה תפנית עם דגם ה-ZOE שהחל להימכר באירופה. המכונית הייתה אמורה לצאת לשווקים עם סוללה להחלפה אולם בסופו של דבר שינו ברנו כיוון והחליטו לשווק אותה עם סוללה נטענת. בין השאר, מאחר שהטכנולוגיה במערכות הטעינה המהירה התקדמה וכיום ניתן לטעון את הסוללה שלה במלואה בכ-30 דקות בלבד.

"יש מקרים בהם הלקוחות יעדיפו את מודל המכונית עם סוללה מתחלפת ואנחנו נמשיך להציע מכוניות כאלה בישראל ודנמרק. אבל רוב רובו של השוק יתבסס על טכנולוגיה של טעינה מהירה", אמר גוסן.

מחברת בטר פלייס נמסר בתגובה כי "תחנות ההחלפה של בטר פלייס הן הפתרון האופטימאלי המאפשר נהיגה ארוכת טווח למכוניות חשמליות וחלופה אמיתית לרכב בנזין. סין נערכת לפריסת תחנות החלפה והנושא נמצא בבחינת מדינות נוספות. בטר פלייס תספק תשתית הטענה לכל סוגי המכוניות החשמליות ונמצאת בשיח עם יצרניות רכב נוספות".