"האח הגדול" נפתחה בסערה: רייטינג של כ-50% בשיא

פרק פתיחת העונה של תוכנית הריאליטי של קשת השיג אמש 43.6% צפייה ■ האפליקציה החדשה מאקו TV כשלה טכנולוגית ובחלק ניכר מהתוכנית לא פעלה

נתוני רייטינג גבוהים במיוחד לפרק הפתיחה של העונה החמישית של "האח הגדול": על-פי נתונים ראשוניים, תוכנית הריאליטי של זכיינית ערוץ 2 קשת השיגה אמש (א') 43.6% צפייה. ברגע השיא הגיעה התוכנית לכ-50% צפייה.

ממוצע הצפייה נמוך מעט מהשקת העונה הקודמת של "האח הגדול", שעמדה על 45.5% צפייה, אך יש לציין כי העונה הקודמת שודרה בינואר, ובחורף הרייטינג גבוה יותר.

בזכות תוכנית הריאליטי של קשת, מהדורת החדשות של ערוץ 2 עם יונית לוי הרקיעה ל-30.5% צפייה מרשימים. הסיור בבית "האח הגדול", ששודר לאחר התוכנית, הגיע ל-26.9% צפייה.

באותו זמן, ערוץ 10 החליט לא להילחם בהשקה המרשימה ושידר שידורים חוזרים בלבד. מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ הגיעה ל-8% צפייה. גיא פינס ששודר לפני החדשות רשם 6.1% צפייה, ואילו "תוכנית חיסכון" ששודרה ממול רשמה 14.7% צפייה.

נתונים גבוהים מאוד היו אתמול גם לתוכנית הבוקר של קשת - 8% צפייה.

בעיה באפליקציית מאקו TV

למרות ההצלחה ברייטינג של פרק הפתיחה, נרשם כשל טכנולוגי במקביל להשקת "האח הגדול". קשת השיקה אתמול אפליקציה סלולרית חדשה בשם מאקו TV, שמחליפה את האפליקציה הקיימת מאקו VOD, ומטרתה לאפשר צפייה בתוכניות שונות של קשת, אך השקתה אתמול הביאה לכניסה רבה של משתמשים ולקריסתה במהרה.

מאתר מאקו נמסר בתגובה כי "לאור ניסיוננו בשנה שעברה, נערכנו מראש והגדלנו את כמות השרתים ב-50%. חרף היערכותנו מראש, נוצר עומס חסר תקדים על שרתי האפליקציה החדשה במהלך שידור השקת 'האח הגדול', אשר תוגברה בכמות כפולה נוספת של שרתים, וחזרה לתפקוד מלא תוך חצי שעה בלבד".