שפיר תקים 751 דירות בבת-ים במסגרת פינוי-בינוי

חברת שפיר מגורים, תקים פרויקט מגורים בבת-ים, במסגרת תוכנית פינוי-בינוי שאושרה לאחרונה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה ■ הפרויקט יוקם על פני 3 רחובות: הרב מימון, דליה וכ"ט בנובמבר

חברת שפיר מגורים, תקים פרויקט מגורים בבת-ים, במסגרת תוכנית פינוי-בינוי שאושרה לאחרונה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה בת-ים. התוכנית משתרעת על שטח של 23 דונם במתחם דליה בעיר, כאשר הפרויקט יוקם על פני 3 רחובות: הרב מימון, דליה וכ"ט בנובמבר, הכולל כיום בניינים ישנים בני 168 דירות.

על-פי התוכנית שקודמה בוועדה המקומית, המתחם הישן ייהרס, ובמקומו יוקמו 751 דירות חדשות בחמישה בניינים בני 9-35 קומות. מספר המשקף מקדם כלכלי של 4.4 דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה.

את הפרויקט תקים שפיר מגורים במקומה של חברת נוה מקבוצת IDB, שיזמה ראשונה את הפרויקט יחד עם חברת נאסא, שבבעלות ניסים אסייג, המטפלת בהחתמת הדיירים. זאת לאחר שדרכיהן של נוה ואסייג נפרדו. הוועדה המקומית התנתה את אישור התוכנית בבחינת חיבור תנועתי לרחוב כ"ט בנובמבר, ובכך ששטחן של לפחות 20% מיחידות הדיור יהיה קטן ולא יעלה על 75 מ"ר. בנוסף 20% מהדירות בפרויקט יוגדרו כברות השגה, בהתאם לקריטריונים שיגדיר אגף ההנדסה בעירייה. הוועדה המקומית צפויה להמליץ בקרוב לוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית.

לדברי גד גרשון, סמנכ"ל ייזום נדל"ן ב"שפיר מגורים ובניין": "שפיר רואה בפרויקט זה אחד הפרויקטים המרכזיים והמהותיים של החברה. לפרויקטי פינוי-בינוי יש חשיבות רבה, ואנחנו מקדישים להם זמן רב". לדברי גרשון, "בשורה התחתונה, פרויקט זה ישדרג את חייהן של המשפחות המתגוררות בבתים הישנים, באופן משמעותי".

נסים אסייג, מנכ"ל חברת 'התחדשות עירונית' מסר כי: "בשונה מפרויקטים אחרים בהם זמן ההתקשרות מול הדיירים ארוך, בפרויקט זה התמונה הייתה שונה. דיירי הפרויקט גילו בגרות והבנה לנושא, דבר שקידם במהירות את אישור הפרויקט. לאחר החתימה עם חברת שפיר אנו צפויים לסיים את הליך החתימה עם כלל הדיירים, דבר שיאיץ את התקדמות הפרויקט בכללותו".

את הדיירים ייצגה עו"ד קרן כהן בלחרסקי.