נציג מבקר המדינה: האוצר לקח לעצמו את כספי הדיור הציבורי

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמנון כהן: "הממשלה עבריינית ומחפשת תירוצים, איך לא לקיים את חוק הדיור הציבורי" ■ נציג מבקר המדינה, שמואל גולן: "ההכנסות ממכירת הדירות הסתכמו בכשני מיליארד שקל, אך לא נוספה אף לא דירה אחת"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמנון כהן (ש"ס) מתח היום (ג') ביקורת על משרדי האוצר והשיכון והאשים אותם במסמוס מכוון של חוק בדיוק הציבורי. כהן טוען כי בגלל מחלוקת בין המשרדים, תקציב של 300 מיליון שקל המיועד לדיור הציבורי אינו מנוצל.

"הממשלה עבריינית ומחפשת תירוצים, איך לא לקיים את חוק הדיור הציבורי", אמר כהן, בישיבת הועדה לביקורת המדינה בעניין דוח מבקר המדינה על הדיור הציבורי. כהן קרא לסנקציות על המשרדים שלא ייתקנו את הליקויים המופיעים בדו"ח המבקר, והדגיש כי נמכרו כ-30 אלף דירות בדיור ציבורי, והכסף מיועד אך ורק לרכישת דירות חדשות כאלו, דבר שלא התרחש. כהן הבטיח כי הוועדה תמשיך לעקוב אחרי הנושא, ופנה לראש הממשלה להורות וליישם את חוק הדיור הציבורי שמוקפא כעשור. "הממשלה חיפשה תירוצים, העיקר לא לקיים את החוק. נמכרו כ-30 אלף דירות לציבור, והכסף צריך לבוא חזרה לרכישת דירות. עשו הכל בכסף הזה, חוץ מרכישת דירות".

נציג מבקר המדינה, שמואל גולן, הוסיף כי "עד מארס 2008 מכרה המדינה כ-26,000 דירות, וההכנסות ממכירת הדירות הסתכמו בכשני מיליארד שקל, אך למרות שהכסף יועד דווקא לדיור הציבורי, הרי שלא נוספה אף לא דירה אחת". גולן האשים את האוצר כי הוא השתמש בחלק מהכסף שיועד לבניית דיור ציבורי למשימות אחרות.

נציג משרד ראש הממשלה, יעקב זלצר הודיע כי בקרוב תוקם וועדת שרים לנושא ביקורת המדינה, ולדבריו הדוח בעניין הדיור הציבורי זוהה כמקרה קשה, והמשרדים השונים הבטיחו לתקן את הליקויים.