שרון גל ללפיד: "פוצצת לבוחריך ממעמד הביניים את העתיד"

מנחה "לילה כלכלי": "ריקי כהן תעשן יותר מעכשיו, בשרשרת. זה מה שעושים אנשים שמבינים שעבדו עליהם ואין להם מאיפה לשלם לך עוד 8,000 שקל"

שרון גל, מנחה "לילה כלכלי", מצטרף היום (ד') לגל הביקורת נגד שר האוצר יאיר לפיד בגין תוכנית הגזירות הכלכליות שנועדה לצמצם את הגירעון התקציבי. בסטטוס שפרסם גל בדף הפייסבוק של "לילה כלכלי" היום הוא משגר חץ לעבר לפיד וכותב: "האדם האובד במרכז!".

במכתבו לועג גל ללפיד וכותב: "יאיר בוקר טוב (או שלום לך אדוני שר האוצר). אתה בטח בפייסבוק שלך עכשיו, מנסח היטב כתב הגנה שימוען לגברת ריקי כהן מחדרה שהמצאת. 'זה כמו זריקה, ריקיל'ה. קצת כואב, אבל יעבור. חכי שנתיים. יהיה לך כסף'...

"לכתוב אתה הרי יודע מצוין. גם לקרוא מפרומטר שקוף, סטייל אובמה. אז עזוב. לריקי כהן אין מצב-רוח להיכנס היום לפייסבוק, כי מוקדם בבוקר היא ירדה בחרדה גדולה לקנות שתי חפיסות סיגריות וכבר שילמה לך עוד 7 שקלים. היא תעשן יותר מעכשיו, בשרשרת. זה מה שעושים אנשים שמבינים שעבדו עליהם ואין להם מאיפה לשלם לך עוד 8,000 שקל".

גל מתייחס להבטחת לפיד להעמיד את האדם העובד במרכז וטוען כי שר האוצר הפר את הבטחתו לריקי כהן מחדרה, משל לפיד למעמד הביניים: "הבטחת לה - ולעוד חצי מיליון אנשים שהצביעו לך - שתעמיד אותם במרכז. אף אחד לא שמע שאחרי זה תשחרר את הניצרה של הפצצה הדמיונית שהעתקת מנתניהו ותפוצץ להם את העתיד הכלכלי בפרצוף כל-כך מהר.

"מהפנסיה לקחת, מהשכר החודשי, מהילדים - ועל הדרך ריסקת כל סיכוי לזוגות צעירים, שאין להם, לקנות דירה. ריקי שלך האמינה שהפעם יהיה תקציב אחר. ברור לה שצריך לקצץ; היא אפילו מבינה היום ששר האוצר הכושל בתולדות ישראל, הפילוסוף היהיר וחסר הרגישות שטייניץ, פיזר כספים בצורה לא אחראית וסיפר לכולם ש'הכלכלה שלנו במצב הכי טוב במערב, ונהגנו באחריות כשכולם פיזרו כסף'.

"אבל אתה יותר גרוע ממנו. כי ריקי שלך הייתה בטוחה שאם כבר לקחת את תיק האוצר - תביא מיד לשינוי שהבטחת. שתיקח מהעשירים, הרבה יותר ומיד; שתשים סוף לחוסר הצדק ותכניס מיד את היד עמוק לקופות של 4 החברות הגדולות שמרוויחות מיליארדים בשנה ומשלמות מס זעום של 3.3%; שתיקח מבעלי דירות היוקרה בפארק צמרת ואקירוב (חיים כצמן מגזית גלוב מתחנן כבר שנים לשלם מס על הדירה הריקה שלו, כמו במיאמי), מבעלי האחוזות בסביון וכפר שמריהו - מאלה שצריכים לשלם יותר כי הם יכולים; ושתניח למעמד הביניים שהזכרת 325 פעמים בכל נאום והבטחת שלא תעלה לו את המסים כי זה לא נכון ולא צודק".

את מכתבו חותם גל בטון ציני וטוען כי לפיד נטל על עצמו תפקיד קשה מדי כשהחליט להיות שר אוצר: "מה, לא ידעת? זה יותר מסובך ממה שחשבת? דברים שרואים משם לא רואים מכאן? זה בגלל חוסר ניסיונך? בכל אופן, שכר הלימוד שלך עולה לנו ביוקר. ופשוט אין לנו עכשיו מאיפה לממן את זה".