אל תספידו: העשירים שהרוויחו 20% על אפל תוך שבועיים

מיליארדר הרוסי אלישר אוסמנוב השקיע 100 מיליון דולר על אפל ■ גם טים קוק, מנכ"ל החברה וקרן גרין לייט של דיוויד אינהורן, מחזיקים בכמויות משמעותיות במניה

המיליארדר הרוסי אלישר אוסמנוב שהשקיע 100 מיליון דולר לפני כשבועיים על חברת אפל , כבר מורווח על השקעתו כ-20% והוא לא לבד. השקעה בחברות טכנולוגיה בעיתוי הנכון אינו זר לאוסמנוב, שהרוויח כ-1.4 מיליארד דולר בהשקעה במניות פייסבוק לפני שהונפקה החברה בנאסד"ק.

פרט לטים קוק, מנכ"ל החברה שעמד על סף פיטורים, נהנים משקיעים גדולים נוספים מהאפסייד האחרון במניות אפל. ביניהם קרן גרין לייט של דיוויד אינהורן המחזיקה ב-1.5 מיליון מניות אפל ששוות כיום כ- 700 מיליון דולר, קרן וואנגרד וקרן בלאק רוק שמחזיקות במיליוני מניות בשווי של מאות מיליוני דולרים.

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל ומייסד חברת מוריס גרופ שהמליץ לפני כשבועיים לרכוש את מניית אפל עם מחיר יעד של 700 דולרים, אינו מופתע. לדבריו "מחיר היעד שהגדרתי עומד בעינו, פוטנציאל ההתחזקות הדרמטי במניית אפל טרם מוצה". גורמים בענף מעריכים כי מוריס גרופ ומשקיעים הקשורים בחברה רכשו אלפי מניות אפל בהיקף של מיליוני דולרים.

בנוסף להשקעה הדומה, אם כי בהיקפים שונים, נראה כי אוסמנוב וגרינקורן חולקים במשותף כל אחד בעצמו אקזיט מוצלח שביצעו במסחר במניות פייסבוק לפני הנפקת החברה. גרינקורן כיום ממשיך לספק שירותי ברוקראז' פרטיים לאלפיון העליון שמעוניין במניות של חברות מדיה חברתית שטרם יצאו להנפקה.