רמי לוי נגד הגזירות הכלכליות: "העלאת המסים היא טעות"

בעל רשת המרכולים ומקורבו של נתניהו מזהיר את האוצר מפעולות פזיזות מדי ■ "הטלת המסים אולי תכניס בטווח הקצר הרבה כסף לקופת האוצר, אך הנזק שייגרם למשק ולקופת המדינה יהיה גדול בהרבה. עסקים קטנים ייפגעו", אמר ל-mako

"העלאת המסים היא טעות. זה יפגע בעסקים הבינונים והקטנים, ימנע מהם לצמוח ולהתפתח ואף יגרום לחלקם להסגר" - כך אומר ל-mako רמי לוי, בעל השליטה ברשת המרכולים רמי לוי שיווק השקמה, בעקבות הטלת הגזירות הכלכליות.

למי נחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף הציע לו בעבר לכהן כחבר הוועדה המייעצת לבניית תוכנית כלכלית-חברתית. אם היה חבר בוועדה היום, הוא מסביר, היה מציע לנהוג אחרת לגמרי.

"הטלת המסים אולי תכניס בטווח הקצר הרבה כסף לקופת האוצר, אבל הנזק שייגרם למשק ולקופת המדינה יהיה גדול בהרבה. ברגע שלא תהיה צמיחה, מחזורי הכספים של העסקים הקטנים ייפגעו, והם יתקשו לשלם מסים", הוא אומר, ומדגיש כי התוכנית הכלכלית במתכונתה הנוכחית פוגעת לא רק בעסקים הקטנים ובמעמד הביניים אלא גם בשכבות החלשות.

"פשוט יהיה להם פחות כסף בכיסים, הם הרבה פחות יקנו בעסקים, וזה יעשה רע למשק. טוב לא יצמח מהטלת מסים וגזירות כלכליות כאלה קשות", אמר לוי. "אם אדם שהיה במעמד הביניים קנה בעבר לחם מקמח מלא, שלדעתי הוא לא מותרות, הוא יפסיק לקנות את המוצר הזה ומצרכי מזון אחרים שהוא היה רגיל לקנות, מה שיגדיל את הפער בינם לבין העשירים ויפגע במשק".

"החלום של זוג צעיר היום לקנות דירה רק הולך ומתרחק. ברגע שמטילים עליו מסים רבים הוא ייאלץ להמשיך ולשכור דירה, כי פשוט אין לנו אפשרות אחרת. גם מחירי הדירות ייעלו במקום לרדת. אם לדוגמה היו מזרזים את קבלת היתרי הבנייה ב-3 חודשים במקום שנה למשל, הייתה בנייה גדולה של דירות ברחבי הארץ, הייתה הצפה, ומחירי הדירות היו יורדות לפחות בכ-20%", ציין לוי.

אם היו שואלים אותו, הוא מסביר היה ממליץ אחרת. "הייתי ממליץ למקבלי החלטות במשרד האוצר להגדיל קצת את הגירעון, לבטל את ההחלטה להוריד מסים, כך מחזורי הכספים בבתי העסק הבינוניים והקטנים ייצמחו, וכעבור שנתיים-שלוש יוכלו לבחון מחדש את העניין. במצב הנוכחי ייגרם יותר נזק מאשר תועלת בטווח הרחוק. הפגיעה תהיה פי אלף מאשר זו שהייתה עד היום. יהיו פחות מקומות עבודה, פחות צמיחה, והעסקים ידשדשו במקום או ייסגרו".