הבורסה סגרה בעליות; בזק זינקה ב-4% לאחר הדוחות

בנק ישראל הכריז על הורדת ריבית של 0.25% לרמה של 1.5% ■ כיל, בזק וסלקום דיווחו על תוצאותיהן לרבעון הראשון ■ מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל

המסחר באחד העם נסגר היום (ב') בעליות שהתחזקו בשעה האחרונה בעקבות ההודעה הדרמטית של בנק ישראל (על כך בהמשך). עונת הדוחות באחד העם בעיצומה, בין המדווחות היום נציין את כיל, בזק וסלקום. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל.

נגיד בנק ישראל היוצא, פרופ' סטנלי פישר, מפתיע ומוריד היום את הריבית במשק ב-0.25% ל-1.5%, ובמקביל משיק תוכנית רכישת דולרים חדשה על מנת לאזן את השפעת הזרמת הגז מ"תמר" שהחלישה את הדולר מול השקל. "נוכח התמשכות מגמת הייסוף של השקל, על רקע תחילת הפקת הגז ממאגר 'תמר', הפחתת הריבית על ידי בנקים מרכזיים רבים ובראשם הבנק המרכזי האירופאי, ההקלה הכמותית במשקים מובילים בעולם והעדכון כלפי מטה בתחזיות הצמיחה העולמיות, החליטה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל לקבל החלטות שלא במסגרת התוכנית הרגילה", נכתב בהודעה מיוחדת שהוציא בצהריים בנק ישראל.

מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון הזהירה היום באופן חד משמעי מנזק בלתי הפיך לבורסה בישראל, לאחר תקופה ארוכה של ירידה חדה במחזורי המסחר, מיעוט הנפקות והסטת כספים של המוסדיים לחו"ל. לבנון האשימה את משרד האוצר בהתייבשות הבורסה ואמרה כי בגלל מדיניות האוצר משקיעים ישראלים בורחים לחו"ל. "אנחנו נמצאים במצב של להיות או לחדול", לדבריה. (לסיפור המלא)

ובזירה המקומית, אתמול ננעל המסחר בירידות שערים, לאחר שבוע פושר במיוחד. נראה כי הסערה שנוצרה סביב תקציב המדינה ל-2013-2014 והגיזרות הצפויות, בייחוד מס החברות שצפוי לעלות ב-1% ל-26%, מעיבות על השוק. ביממה האחרונה הקבינט הבטחוני מנהל דיונים מרתוניים במטרה להגיע להסכמה בנוגע לתקציב הביטחון. האוצר דורש קיצוץ של כ-4 מיליארד שקל אך במערכת הביטחון מתנגדים לקיצוץ בהיקף זה. הדיונים על גובה הקיצוץ נמשכו גם היום, כאשר גורמים המעורבים במו"מ בין משרד האוצר למערכת הביטחון מסרו הבוקר כי ניתן שלא לקצץ בתקציב הביטחון - אך בלי צורך להטיל גזירות נוספות, לרבות קיצוצים או העלאת מסים על הציבור הרחב.

"השארנו כלכלה במצב טוב. במצב זה מדינת ישראל ב-3 השנים האחרונות הציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר במערב. לא הייתה מדינה שמנעה אבטלת המונים יותר טוב מאיתנו... האבטלה בישראל היא 6.5% - שפל של 40 שנה",כך לדברי שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, שהתראיין אתמול לגל"צ.

עונת הדוחות בעיצומה - כיל, סלקום ובזק פרסמו

כיל סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם מכירות של 1.64 מיליארד דולר לעומת 1.499 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2012, עלייה של 9%. בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של 305 מיליון דולר (18.6% מהמכירות), עלייה של 6% לעומת רווח של 289 מיליון דולר (19.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

לפי דיווח של האתר הכלכלי "ביזניס רפורט", טבע היא אחת מהחברות שהביעו עניין ברכישת אדקוק-אינגרם, חברת התרופות הגדולה ביותר בדרופ אפריקה, עם שווי שוק של כ-1.3 מיליארד דולר.

בזק דיווחה על ירידה של 12% בהכנסות ברבעון הראשון של השנה ל-2.405 מיליארד שקל לעומת 2.74 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2012. בשורה התחתונה, מדווחת החברה על ירידה של 16% ברווח הנקי ל-497 מיליון שקל לעומת רווח של 591 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

סלקום דיווחה היום על צניחה של 20.6% בהכנסות הרבעון הראשון לסך של 1.26 מיליארד שקל. מדובר ברף הכנסות נמוך בכ-12% מתחזיות האנליסטים בוול סטריט שמסקרים את מניית סלקום, שצפו לחברה הכנסות בהיקף 1.43 מיליארד שקל ברבעון הראשון. 67 אגורות למניה, לעומת התחזית לרווח של 1.05 שקל למניה. במונחים אבסולוטיים, סלקום הרוויחה ברבעון הראשון 67 מיליון שקל - צניחה של 61.3% לעומת הרבעון הראשון של 2012.

במחלקת המחקר של הלמן-אלדובי העניקו היום המלצת קניה לאינטק פארמה במחיר יעד של 140 אגורות הגבוה בכ-22% ממחירה היום. בבית ההשקעות טועינים כי "מדובר בחברה בשלה שאינה תלויה במוצר אחד - אין סיבה אמיתית לירידות במניה".

עוד דיווחו היום פריון , פורמולה, איתוראן ונייר חדרה.

שמן נפט וגז הודיעה אתמול כי נחתם הסכם בינה לבין מפעילת הרישיון, המחזיקה ב-5% מזכויות ההשתתפות ברישיון 387 / "שמן" (קידוח "ים 3"), על פיו CDC תרכוש מהחברה, זכויות השתתפות והתחייבויות בשיעור של 5% ברישיון כך ששיעור זכויותיה של CDC ברישיון יגיעו ל-10%. סך השקעתה של CDC בקידוח בהתאם לתקציב המאושר צפוי לעמוד על סך של כ-6 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]