עוד ניצחון למ' הביטחון: נדחתה בניית 2,200 יח"ד

משרד הביטחון: הרעש מתל נוף מונע בניית מגורים ■ בעלי הקרקע: "הם שומרים עתודות להתרחבות הבסיס"

למרות הצורך בבנייה למגורים, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות רות יוסף, לדחות תוכנית שיזמה עיריית רחובות להפשרת קרקע בדרום העיר מחקלאות למגורים, ושינתה את יעוד הקרקע לתעשייה.

אתמול חשף "גלובס", כי משרד הביטחון שיגר מכתב לוועדה המחוזית, שבו דרש ממנה להסיר את תוכנית "נווה חבצלת" שקידמה העירייה על קרקע בת 830 דונם בדרום העיר, להקמת 2,170 יחידות דיור. זאת, בשל טענה כי היקפי הרעש הנגרמים מהפעילות בסיס חיל האוויר תל נוף הסמוך לא מאפשרים בנייה למגורים. לטענת בעלי הקרקע הפרטיים ועיריית רחובות, שקידמו את התוכנית, משרד הביטחון מסתמך על מפות רעש ישנות ולא מעודכנות, בין היתר, בשל העובדה כי בסמוך לקרקע קיימת שכונת מגורים חדשה.

בדיון שהתקיים הבוקר (ב'), שמעה הוועדה המחוזית את טיעוני הצדדים והחליטה לשנות את יעוד הקרקע מחקלאות לתעשייה. "בהתאם להמלצת המשרד הביטחון וחוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה כי לא ניתן לאשר במקום מגורים מחשש לשלום הציבור ובריאותו. לא ניתן לאשר במקום פרויקט מגורים. לפיכך אישרה הוועדה המחוזית מרכז לשנות את ייעודו של השטח מחקלאות לתעשייה".

לדברי עו"ד אמיר זנדר, המייצג את הבעלים, "המחדל גדול לאור העובדה שנציג משרד הביטחון הציג בוועדה, כי משרד הביטחון עדיין לא סיים את עבודתו בעניין הרעש הנובע משדה התעופה הצבאי הסמוך מחד, ומאידך, לאור נתוני הרעש שהוצגו היום מצביעים על כך שרמת הרעש משדה התעופה הצבאי הסמוך פחתה בצורה דרסטית.

"זאת ועוד, לא ברורה לנו עמדת משרד הביטחון, שביקשה מהוועדה לשמר יכולות עתידיות להתרחבות שדה התעופה הצבאי, מבלי שהוצגה שום תוכנית אופרטיבית להתרחבות כזו". לדבריו, הבעלים שוקלים לעתור לביהמ"ש נגד ההחלטה.

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, הגיב בזעם על ההחלטה: "מצער מאוד שמדיניות ממשלתית מוצהרת להגדלת היצע יחידות דיור ולהוזלת מחירי הדיור מטורפדת על ידי נציגי המשרדים הממשלתיים. היום הניף פקיד משרד הביטחון את הגרזן על 2,200 יחידות בנייה בטענה בלתי בדוקה, כי התושבים עלולים לסבול מרעש מטוסים של תל נוף, בעוד ביד השנייה אושר השטח, הסמוך לשכונה קיימת, לתעשייה. טענת הרעש שהועלתה ללא ביצוע בדיקות כנדרש הכריעה את גורל השכונות הקיימות, אלו שלא ייבנו וכן חרצה את גורלם של ערכי טבע ונוף שהיו אמורים להיות משומרים במסגרת התוכנית הכוללת".