מחירי הדירות משלימים נסיקה של 81% מחודש מאי 2007

גל העליות הגדול שהחל לפני כ-6 שנים לא נגמר חרף הגבלות המשכנתאות ומאמצי הממשלה לרסן את שוק הדיור ■ מחירי הדירות עלו ב-0.5% במארס והשלימו קפיצה של 10.5% בשנה האחרונה

מחירי הדירות לא מפסיקים לעלות: לפי נתוני מדד מחירי הדירות של הלמ"ס, בחודש מארס עלו מחירי הדירות ב-0.5% - חודש תשיעי ברציפות של עליות.

העלייה במחירי הדירות במארס הייתה אמנם המתונה ביותר מאז יוני 2012, אז ירדו במחירים בשיעור זניח של 0.1%, אולם היא מצביעה על המשך מגמת העליות הגדולה שהחלה במאי 2007. ב-6 השנים האחרונות זינקו מחירי הדירות בישראל ב-81%.

חרף ההגבלות שהטיל בנק ישראל על המשכנתאות ומאמצי הממשלה לרסן את שוק הדיור, מחירי הדירות עלו ב-3.6% מתחילת השנה וב-10.5% ב-12 החודשים שהסתיימו במארס.

בנק ישראל חתך שלשום את הריבית במשק ב-0.25% ל-1.5% במפתיע. למרות הביקורת שהוטחה בבנק המרכזי על כך שהריבית הנמוכה מתדלקת את שוק הדיור ותורמת להמשך עליית המחירים, בבנק ציינו בהודעת הריבית שלשום כי הגבלות המשכנתאות מסיטות למעשה את השפעה הריבית הנמוכה: "פעולות שנקט הפיקוח על הבנקים בעבר ממתנות את ההשפעה שיש לריבית המוניטרית של בנק ישראל על שוק הדירות".