כך תחסכו הקיץ עד 20% מחשבון החשמל שלכם

רשות החשמל מחזירה גם הקיץ את מבצע "חסכת-הרווחת" - עם הקלות שונות

לאחר שתעריפי החשמל זינקו ביותר מ-30% מאוגוסט 2011 (כולל עלייה של 6.5% שתיכנס הלילה לתוקף אך תחול באופן רטרואקטיבי מתחילת אפריל), רשות החשמל מחזירה את מבצע "חסכת-הרווחת" במטרה לעודד את הצרכנים לחסוך בחשמל בקיץ הקרוב.

במסגרת המבצע, משפחות שיירשמו ויחסכו בחשמל יוכלו לחסוך 10%-20% בחשבון החשמל. בקיץ שעבר נרשמו כ-181 אלף משפחות להסדר.

"ההסדר המוצע עולה בקנה אחד עם מדיניות הרשות לניהול צריכה וצמצומה ומאפשר לצרכני החשמל הביתיים להשתתף במאמץ להפחתת ביקושים לאור מצוקת החשמל הצפויה בקיץ הקרוב", נמסר מרשות החשמל.

הקיץ, הופחת הרף התחתון ל-10% מ-15%, כלומר מי שיפחית את צריכת החשמל ב-10% יהיה זכאי להנחה. צרכנים שיפחיתו את הצריכה ב-30% יזכו גם כן להנחה, מה שלא היה נהוג בשנה שעברה.

כמו כן, רשות החשמל העירה לחברת החשמל על כך שלא שיגרה במהלך קיץ 2012 קוראי מונים לכ-13% מהרשומים להסדר, מה שגרם לכך שאותם חוסכים לא נהנו מהמבצע כי חברת החשמל ביצעה הערכה סטטיסטית בלבד של צריכתם. לאור זאת, אוסרת רשות החשמל על החברה לבצע "דילוגים יזומים" לצרכנים שנרשמו למבצע.

ברשות החשמל מציינים כי עבור צרכנים שהשתתפו במבצע בשנה שעברה ומעוניינים להשתתף גם השנה תבוצע השוואה בצריכה החשמל לשנת 2011 ולא לשנת 2012.

אז כמה ניתן יהיה לחסוך בחשבון החשמל במסגרת המבצע? מי שיפחית את הצריכה ב-10%-20% יקבל הנחה של 10% בחשבון החשמל ומי שיחסוך 20%-50% מצריכה החשמל יזכה להנחה של 20%.