דלק ונובל אנרג'י: סימני גז משמעותיים בקידוח "כריש"

הבוננזה החדשה של יצחק תשובה? דלק ונובל מדווחות על "סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים" בשכבות המטרה בקידוח "כריש 1" ■ האנליסט ירון זר: צפו ל-0.9-1.5 טריליון רגל מעוקב של גז

קבוצת דלק ונובל אנרג'י הגיעו לשכבת המטרה בקידוח "כריש 1" בעומק של 4,790 מטרים מתחת לפני הים - ומדווחות הערב (ד') על סימני גז משמעותיים בקידוח.

"קידוח כריש 1 הגיע לעומק סופי של כ-4,790 מטרים מפני הים (כולל עומק מים)", נכתב בדיווח של אבנר ודלק לבורסה. "השותפות הגיעה למסקנה כי בקידוח נתגלו סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים, וזאת בעקבות דיווחי המפעילה, המתבססים על בדיקות שבוצעו במהלך הקידוח".

המפעילה בקידוח היא נובל אנרג'י, שמסרה כי שכבות המטרה בקידוח מכילות גז טבעי. החברות עדיין לא מסרו באילו כמויות מדובר, שכן יש להמתין לתוצאות בדיקות הלוגים החשמליים.

הערכות מוקדמות של חברת NSAI, שפורסמו בעבר על ידי השותפויות, הצביעו בהערכה הטובה ביותר שבמאגר פוטנציאל לכ-2 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי; אולם האנליסט ירון זר מכלל פיננסים מעריך שבמאגר יימצאו 0.9-1.5 טריליון רגל מעוקב. (לסיפור המלא)

"בשלב זה מבוצעות עבודות ייצוב ושימור של חור הקידוח, וזאת על-מנת לאפשר ביצוע לוגים באמצעות כבל (wireline logging) הכוללים בדיקות חשמליות, סייסמיות ומגנטיות וכן בדיקות של הרכב הגז הטבעי, הסלעים והנוזלים במאגר. יצויין כי בדיקות הלוגים באמצעות כבל מקיפות ומדויקות יותר מבדיקות לוגים תוך כדי קדיחה, ולפיכך תוצאותיהן עשויות להביא לשינוי מהותי בהערכות הנ"ל, לרבות באומדן עובי השכבות", מסרה דלק.

נובל אנרג'י מחזיקה ב-47.059% מהזכויות בקידוח, ואילו דלק קידוחים ואבנר מחזיקות ב-26.4705% כל אחת.

"מדובר בעוד הוכחה לכוחה של תעשיית הגז הישראלית ולפוטנציאל הגז הגדול שקיים לאורך חופי מדינת ישראל, ועלינו לשמור על המומנטום", מסר יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור. "הבשורה מכריש מצטרפת לגידול בכמויות הגז בלוויתן רק לפני שבועיים. הביטחון האנרגטי של ישראל מתעצם עם כל גילוי ואל לנו לעצור את המומנטום שנוצר להקמת תעשיית גז טבעי ישראלית משגשגת שתכניס לקופתה של מדינת ישראל מאות מיליארדי שקלים בעשורים הקרובים שכן המדינה נהנית ממיסים ותמלוגים בשיעור של כ-60%".

קידוח "כריש 1" החל במארס ועלותו כ-90 מיליון דולר. לפי דוח המשאבים הפרוספקטיביים שפורסם בדצמבר האחרון, היה סיכוי של 77% למציאת גז בקידוח. קידוח "כריש 1" ממוקם כ-75 קילומטר צפון מערבית לחיפה כאשר שכבות המטרה בקידוח הן חולות "תמר".

"אני מברך על ההודעה לגבי מאגר 'כריש'", מסר שר האנרגיה והמים, סילבן שלום. "הגדלת היצע הגז הטבעי במאגרים יאפשר לספק יותר גז טבעי למשק המקומי ולהגדיל את הכנסות המדינה שיופנו להשקעות בחינוך, ברווחה, בבריאות, להשקעות בנגב ובגליל לטובת אזרחי ישראל".