התפטרות שרון גל - על רקע בדיקת "התנהגות לא הולמת"

(עדכון) - הליך הבדיקה של ערוץ 10 בעניין מנחה "לילה כלכלי" עדיין לא הסתיים, אולם גל היה מודע להתנהלותו ■ שרון גל: הסיבה לעזיבתי את הערוץ - אי-הסכמה על תנאי החוזה ■ הערכות: גל השתכר כ-100 אלף שקל בחודש

שרון גל, מנחה "לילה כלכלי", הודיע לפני החג על התפטרותו מערוץ 10. הערוץ הודיע אמש (ד') כי מנכ"ל הערוץ, רפי גינת, קיבל את ההתפטרות.

במכתב ההתפטרות שהגיש טען גל כי לא הצליח להגיע להבנות עם ערוץ 10 באשר לתנאי החוזה המחודש שהוצע לו וסירב להפחית בשיעור שהתבקש את שכרו. ההערכה היא כי גל השתכר כ-100 אלף שקל בחודש, כולל בונוסים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בערוץ 10 החליטו להוריד את שכרם של שורה של עיתונאים בכירים בערוץ ובהם גל.

בשבועות האחרונים התנהלה בערוץ 10 בדיקה שבמסגרתה הגיע מידע על התנהגות בלתי הולמת של גל לכאורה. הליך הבירור עוד לא הסתייים, אולם גל היה מודע להתנהלותו.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "לא ראוי ולא מכובד להתייחס לתהליך שטרם הסתיים. גל עומד על כך שהסיבה לעזיבתו את הערוץ הם ענייני החוזה, כפי שמפורטים במכתב ההתפטרות שהגיש".

בהנהלת הערוץ ביקשו מגל לקצץ בשכרו, ואילו הוא ביקש להעביר את "לילה כלכלי" להפקה חיצונית באמצעותו; לטענת גל, בערוץ 10 סירבו לבקשתו, וזו הסיבה להתפטרות.

במכתב הפיטורים שלו, שהגיע לידי "גלובס", כתב גל לרפי גינת: "לאחר קצת יותר מ-10 שנות עבודה החלטתי לסיים את עבודתי עם הערוץ. היות שאין בינינו הסכם עבודה תקף מאז חודש דצמבר 2012, אינני מחויב להמשיך לספק שירותים לערוץ, ובכל זאת - אם יהיה צורך בכך, אמשיך להגיש את 'לילה כלכלי' בזמן הקרוב. ערוץ 10 היה לי לבית שני - לפעמים אפילו בית ראשון בעשור האחרון. אני מודה על הזכות שהייתה לי להיות חלק מהארגון המופלא הזה - ואני מאחל לך שתוביל אותו למחוזות יצירתיים ובטוחים".

גל נחשב לדמות משמעותית בערוץ 10, כשהצליח לפתח את פורמט תוכנית הלילה הכלכלית שלו ולהוביל אותה לא אחת לנתוני רייטינג דו-ספרתיים, באופן נדיר לשעת הלילה המאוחרת.

גל סירב להתייחס לדברים.

גל יפרוש מיידית מהגשת התוכנית, ובינתיים, עד שימצא לה מגיש קבוע אחר, יגיש אותה דב גילהר.