נאה דורש - נאה מקיים? דווקא תקציב האוצר לא קוצץ

שר האוצר לפיד הטיל שורה של קיצוצים ומסים על הציבור, אבל דווקא על תקציב המשרד שבראשותו לא קוצץ אפילו בשקל - שום שינוי מבני, שום רפורמה ■ האוצר: "תקציב המשרד כן קוצץ - היחיד שלא קיבל תוספת תקציבית"

הכותרות עסקו השבוע במסים החדשים והמעיקים שהטיל שר האוצר יאיר לפיד. אבל ישנו עוד היבט לכיסוי הגירעון - הקיצוצים במשרדי הממשלה, והם רחבים וחוצי משרדים. שר הרווחה מאיר כהן הצליח לחלץ מיו"ר מפלגתו, שר האוצר לפיד, הבטחה לא לקצץ במשרדו. אבל יש עוד משרד שחרב הקיצוצים פסחה עליו - האוצר. שום שינוי מבני, שום רפורמה.

ולא שלא היו כאלה: דובר, למשל, על ביטול רשות החברות הממשלתיות והכנסתה אל תוך משרד החשב הכללי. איפה הרפורמה הזו? אנחנו יודעים איפה היא לא - היא לא בספר התקציב.

נכון, מדובר במשרד שהוא לא ביצועי, אבל עד היום נהג האוצר, לפחות באופן סמלי, לקצץ גם מתקציבו. הפעם - כלום.

לא כדאי, רק למראית עין, להכניס איזה קיצוצון? מקסימום תבטלו אותו בדקה ה-90 ותסבירו שזה היה "עז" עצמי.

מהאוצר נמסר בתגובה: "תקציבו של משרד האוצר כן קוצץ. בשונה מיתר המשרדים, משרד האוצר היחיד שלא קיבל תוספת תקציבית וחלות עליו כל ההפחתות הרוחביות, לרבות צמצום כוח אדם והוצאות שכר, קיצוץ של 20% בעלויות אבטחה, קיצוץ של 50% בנסיעות המשרד לחו"ל, וקיצוץ תקציב הפרסום בלפ"מ. בניגוד לטענות, בשנה האחרונה התבצע שינוי מבני משמעותי במשרד האוצר והוקם אגף כלכלה והכנסות המדינה, המאגד תחתיו 3 אגפים: אגף לקשרים בינלאומיים, אגף המחקר ואגף הכנסות המדינה".