עוד השבוע: מבקר המדינה יבחן את הוצאות משפחת נתניהו

"ידיעות": עקב פרסום הוצאות מעון רה"מ יכונס השבוע דיון במשרד המבקר, בו ייבחנו היבטים של ניצול כספי מדינה והפרדה בין הוצאות פרטיות לציבוריות

הסערה הציבורית סביב הוצאותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיעה למשרד מבקר המדינה: במהלך השבוע יקיים המבקר יוסף שפירא דיון התייעצות עם ראשי משרדו ויבדוק האם נוצלו כספי מדינה - כך מפרסם הבוקר (א') עיתון "ידיעות אחרונות".

כבר בשבוע שעבר פנה המבקר שפירא ללשכת נתניהו וביקש הבהרות בנוגע לפרשת "המיטה המעופפת". הפרשה התעוררה לאחר שנחשף כי הושקעו כחצי מיליון שקל בהתקנת מיטה במטוס שהוביל את נתניהו ורעייתו שרה להלוויית מרגרט תאצ'ר בבריטניה.

בנוסף מתכוון מבקר המדינה לבחון את הרקע לנסיעתו של נהג ראש הממשלה לסין, כחלק מהפמליה הרשמית. הסיבה לבדיקה היא שהנהג לא נכלל ברשימת אנשי המנהלה אשר מתלווים למשפחת נתניהו בחו"ל, ולכן עלה החשד כי מדובר ב"נסיעת צ'ופר".

חשוב להדגיש כי לא מדובר בתחילה של חקירה רשמית סביב הוצאותיו של ראש הממשלה, אלא בכינוס דיון של אנשי משרד המבקר, בו ייבחנו ההיבטים הרלוונטיים.

גורמים משפטיים העריכו כי המבקר יבדוק האם וכיצד נעשתה הפרדה בין הוצאותיהם הפרטיות של משפחת נתניהו לבין הוצאותיהם הציבוריות.