עובדי קופ"ח מאוחדת יקיימו מחר שביתה בת יום אחד

ועד העובדים החליט לשבות בעקבות סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ המתקיים בין הצדדים מזה כשנה וחצי במטרה להגיע להסכם עבודה קיבוצי ■ במסגרת השביתה כלל המרפאות ברחבי המדינה יהיו סגורות, פרט למחלקות מצילות חיים

כ-4,000 עובדי קופת חולים מאוחדת הודיעו היום (א') כי יקיימו מחר (ב') שביתת אזהרה בת יום אחד, בעקבות סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ המתקיים בין הצדדים מזה כשנה וחצי במטרה להגיע להסכם קיבוצי.

במסגרת השביתה כלל המרפאות ברחבי המדינה יהיו סגורות, פרט למחלקות מצילות חיים לרבות: היחידה לביקורי בית, אונקולוגיה, רפואה דחופה, הילידה לפוריות IVF. במקביל העובדים יקיימו הפגנות בתל אביב וירושלים.

"בקופ"ח מאוחדת קיים במשך שנה וחצי תוהו ובוהו במערכת יחסי העבודה וזאת בזמן שהעובדים עומדים בפני שוקת שבורה. אנו גילינו איפוק רב במשך שנה וחצי בעת ניהול המו"מ. מחר אנו נקיים שביתת אזהרה שתקיף את כל המרפאות במדינה שתשקף את זעקת העובדים מחד ואת היחס המזלזל של ההנהלה כלפיהם מאידך", אמר בתגובה יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד.

יו"ר ועד העובדים, שלה ונטורה אומרת היום: "במשך שנה וחצי ניהלנו מו"מ אינטנסיבי עם ההנהלה ולצערנו הרב לא רק שלא הגענו להסכם אלא להידרדרות במצב. אנו פותחים מחר בשביתת אזהרה בת יום אחד. אנו קוראים להנהלה לחתום איתנו באופן מידי על הסכם שיעגן את תנאי העסקתינו וביטחוננו התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי. אנו לא רוצים להחריף את הצעדים, כל מה שאנו רוצים זה הסכם ראוי עבורנו".

מהנהלת קופת החולים נמסר בתגובה כי "מאוחדת מתנצלת בפני לקוחותיה על אי הנוחות שעלולה להיגרם להם. מנכ"ל מאוחדת, זאב וורמברנד, שנכנס לתפקידו רק ביום חמישי האחרון, מצר על החלטת נציגות העובדים למהר ולהשבית את הקופה למרות שהמו"מ עמם נמשך ללא הרף וכי כבר עם כניסתו לתפקיד זימן את נציגות העובדים לפגישה. המנכ"ל הנחה את הנהלת הקופה לעשות כל מאמץ כדי למזער את הפגיעה בלקוחות - הן באמצעות המערך הרפואי והן באמצעות מוקד השירות".