הרוצח מבאר-שבע - קצין מג"ב לשעבר בן 40 עם חוב של 6,000 שקל לבנק; גילה שחשבונו נחסם, חזר לסניף בנה"פ ורצח 4 אנשים

חדשות 2: היורה ניסה להגיע עם הבנק להסדר חוב ■ ynet: ביקש הסדר חוב על 6,000 שקל ■ ההרוגים: מנהל הסניף אבנר כהן, סגנו מאיר זיתון וענת אבן חיים

4 הרוגים בסניף בנק הפועלים היום (ב') בבאר-שבע. ככל הנראה, היורה הוא קצין מג"ב לשעבר כבן 40 שהשתחרר משירות לפני 15 שנה ונקלע למצוקה כלכלית. האיש נכנס לסניף הבנק, ירה לכל עבר והרג 4 אנשים. בהמשך הוא ירה בעצמו והתאבד.

אתר ynet מדווח כי היורה ביקש מעובדי הבנק להגיע איתו להסדר חוב בגובה של 6,000 שקל, על-פי מידע ראשוני שהגיע למשטרה.

בשעות אחר-הצהריים הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה מבין 4 ההרוגים: ענת אבן חיים, בת 34, ומאיר זיתון, בן 40 - שניהם תושבי באר-שבע. הרוג נוסף הוא מנהל סניף הבנק בו בוצע הירי - אבנר כהן, בן 44, תושב עומר.

באתר חדשות ערוץ 2 דווח כי מחקירה ראשונית של הזירה וגביית עדויות מלקוחות הבנק, מדובר בקצין ביטחון בבאר-שבע שפוטר מעבודתו לפני כ-10 שנים ונקלע למצוקה כלכלית. כפי הנראה, הוא ניסה להגיע עם הנהלת המקום להסדר חוב, דבר שהביאו בסופו של דבר לפתוח באש בתוך הסניף. נבדקת גם האפשרות שבשעות הבוקר הגיע לבנק, גילה כי חשבונו נחסם - ותסכולו הביא אותו למעשה המטורף.

מפקד מרחב הנגב אמר כי "בסביבות 13:00 התקבלה הודעה למוקד המשטרה על שוד בבנק. ניידות שהגיעו למקום החלו לחלץ נפגעים מהזירה. היה פה שודד עם בת-ערובה, ובשלב האחרון הוא ירה בעצמו ושחרר אותה. בת-הערובה שוחררה, והאירוע הסתיים".

בערוץ 2 דווח כי כוחות ימ"מ נכנסו לסניף לאחר שה"שודד" ירה בעצמו. בת-הערובה שחולצה נפצעה במצב בינוני.

החמוש התבצר בסניף הבנק במשך כשעה והחזיק בבת-הערובה למשך כשעה - עד שהתאבד. רמו ועקנין, שהיה בתוך הסניף במהלך השוד, אמר לערוץ 2 כי לדעתו מדובר בפיגוע ולא בשוד, וכמו כן הוא דיבר על יותר משודד אחד שהיו בסניף: "השודדים פשוט נכנסו פנימה והחלו לירות באנשים. הם לא דרשו כסף, פשוט הרגו אנשים. אחד השודדים עבר בין האנשים בסניף וביצע וידוא הריגה. אני ניצלתי כי אחד האנשים שהם הרגו היה עליי".

עדת ראייה אמרה לערוץ 2: "שמעתי יריות וראיתי שמגיעים הרבה אמבולנסים. יש פה לפחות 7 אמבולנסים עכשיו, מכבי אש, הרבה אנשים... לא משחררים את הילדים מבתי-הספר, למרות שיום הלימודים הסתיים".

אורנה, עדת ראייה ממספרה בסמוך לסניף, אמרה לגלי צה"ל: "שמענו יריות רבות מתוך הבנק. חשבנו שזה פיגוע או אירוע טרוריסטי אחר. התקשרנו למשטרה, והם הגיעו תוך דקות ספורות. הבנו שאי-אפשר להיכנס. ראינו גופות מחוץ לבנק".

בנק הפועלים: "מזועזעים"; נתניהו: "טרגדיה גדולה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע ומסר: "מה שקרה היום בבאר-שבע זו טרגדיה גדולה. האירוע הזה חמור ביותר, אני לא זוכר אירוע כזה - ודאי לא בשנים האחרונות. אסור שפיגוע כזה יחזור על עצמו, והוא לא יחזור על עצמו".

מבנק הפועלים נמסר: "הנהלת בנק הפועלים מזועזעת, כואבת ומבכה את הנספים באירוע הטרגי שהתרחש בסניף בנק הפועלים בנווה זאב בבאר-שבע".

ציון קינן, מנכ"ל הבנק, מסר: "בשעה קשה זו, אנו מחבקים את הנפגעים ואת משפחות הנספים. ליבנו איתם, ונפעל למענם".