בזק בינלאומי תפצה ב-10,000 שקל לקוח שהיא עצמה תבעה

החברה דרשה מהלקוח לשלם 28 אלף שקל על שיחות שלא ביצע, לאחר שהקו ככל הנראה נפרץ ■ ביהמ"ש: על החברה לבדוק בזמן אמת שלא מתבצעת גניבת שיחות

בית המשפט השלום בבאר-שבע פסק לאחרונה כי בזק בינלאומי תשלם 10,000 שקל ללקוח שהיא עצמה תבעה בגין טענה לחוב על סך 28,000 שקל עבור שיחות בינלאומיות שלטענתו לא ביצע.

את התביעה הגישה החברה נגד ד"ר מיכאל ריבקין, בעקבות דרישתה כי ריבקין ישלם את הסכום האמור, בגין שיחות שבוצעו לחו"ל במהלך תקופה של שבועיים.

עם קבלת הדרישה לתשלום, הלקוח ההמום פנה לחברה וטען בכל תוקף כי לא ביצע את השיחות שבגינן נדרש לשלם. היעדים אליהם בוצעו השיחות היו מדינות שונות באפריקה באסיה ובאירופה, בעוד שהלקוח נוהג לצלצל ליעדים אחרים כמו רוסיה, צרפת וארה"ב.

בזק בינלאומי לא קיבלה את ההסבר ודרשה מהלקוח לשלם, גם כאשר הוכח כי לא הוא ביצע את השיחות, ומכאן שככל הנראה הודתה כי התבצעה פריצה לקו, או שהשיחות נגנבו בכל דרך אחרת.

ההסבר שקיבל הלקוח היה כי כל עוד החברה נדרשת לשלם לספק השיחות לחו"ל תשלום מלא בגין השיחות - הרי שעליו לשלם את החוב, גם אם לא ביצע את השיחות בעצמו.

הלקוח סירב לשלם, ובעקבות זאת כאמור הוגשה נגדו תביעה. בית המשפט קבע כי הלקוח, שיוצג על-ידי עו"ד חן אביטן ממשרד עורכי דין חן אביטן, זוכה מכל חוב ופוצה בסכום של 10,000 שקל עבור הוצאות משפט ושכר-טרחה.

השופט גד גדעון טען כי חובת בזק בינלאומי לבדוק בזמן אמת שלא מתבצעת גניבת שיחות. את דרישת החברה מהלקוח לשלם עבור השיחות סיכם כבלתי סבירה, באומרו: "סבורני כי יש לדחות טענתה זו של התובעת, אשר בעיניי הינה בלתי סבירה, ואולי אף גובלת בציניות".

עו"ד אביטן התייחס לעובדה שמקרים רבים בתביעות דומות מסתיימים בפשרה, ולכן הצדק לא מגיע לכדי מיצוי בדומה למקרה הזה. העובדה שאין פסיקה בתיקים דומים מלמדת על כוחה של התובעת מול לקוחותיה הממלטים את עצמם מהוצאות משפטיות באמצעות הסכמי פשרה.

"במקרה הזה, הצדק היה עיקרון שעמד בפני הלקוח, שבחר ללכת עם האמת שלו עד הסוף. אני שמח שבית המשפט ראה את הדברים באור המתבקש". (תא"מ 31346-09-11).