הצעה לעו"ד: שלם 6,000 שקל וקבל אייטם אצל קשת

ההצעה לעו"ד ניתנה במסגרת "חבילה" של חשיפה באתר "פרקליטי IL" - אתר לוויין של מאקו ■ מנהל אתר "פרקליטי IL": העובד שהציע זאת חרג מסמכותו

מנהל אתר "פרקליטי IL", מבית מאקו של זכיינית ערוץ 2 קשת, הציע לעורכי דין אייטמים בתשלום בתוכנית של קשת.

ל"גלובס" הגיעה תכתובת שלפיה מנהל האתר, זאביק פשלי, מציע לעורך דין "חבילות פרימיום" בתשלום הכוללות נוכחות נרחבת באתר האינטרנט, ולצדן אפשרות להוסיף עוד 6,000 שקל ולקבל אייטם באחת מתוכניות הזכיינית, ככל הנראה תוכניות שעות הבוקר המאוחרות, כמו "הבוקר של דנה" עם דנה רון.

התכתובת שהגיעה לידי "גלובס" לא הבשילה לכדי עסקה, ובמתחם "פרקליטי IL" מתנערים ממנה ואומרים היום (ג') כי לא נמכרו כל אייטמים לתוכנית באמצעותם.

מתחם "פרקליטיIL" הוא אתר לוויין המנוהל על-ידי ספק חיצוני, והתנהלותו הכלכלית אינה קשורה לזכיינית קשת באופן ישיר. מאחר שמדובר באתר אינטרנט, לא חלות עליו כל מגבלות הקשורות בתוכן שיווקי.

אל "גלובס" הגיעה תכתובת שניהל פשלי עם עורך דין. בהצעה מציע העורך תשלום בעבור מנוי לאתר המשפטי, שכולל תמורה של כתיבת מאמרים וכתבות לאתר והפיכת עורך הדין ליועץ בפורומים באתר.

במסגרת דבריו מציע פשלי להוסיף את עורך הדין "לרשימת המתעניינים להופעה בתוכניות של שידורי קשת". הוא מציין כי "השתתפות בתוכנית עולה סביב 6,000 שקל ומחייבת את עורך הדין להיות מנוי ב'פרקליטי IL'". הוא הוסיף כי "מדובר בחשיפה אדירה ומיידית וגם בחשיפה בשידורים חוזרים, במאקו VOD ובאתר מאקו".

בהמשך מבשר פשלי כי "הצליח" להוריד את המחיר ל-5,000 שקל פלוס מע"מ, ומציין כי אורך האייטם נע בין 3-6 דקות, והכסף נגבה לאחר ההופעה.

"כל עורך דין רוצה להופיע בתקשורת", אמר ל"גלובס" עורך דין המעורה בפרטים, "עורכי דין מופיעים אפילו בחינם בשביל להופיע בתקשורת, והמהלך שנעשה כאן הוא ניצול".

עו"ד ליאור כספי, מנהל מיזם "פרקליטי IL", מסר בתגובה כי "מבדיקה שערכנו, ההצעה המוצגת, שמן הסתם הסתיימה כהצעה בלבד ולא יכלה לבוא לידי מימוש, נוהלה על דעתו האישית בלבד של עובד מטעמי, אשר חרג מן ההוראות המפורשות ומן ההסכמים המסחריים. הנושא יטופל בחומרה".

העובד סירב להגיב.