היוצרים לרשות השידור: עצרו "קול קורא" להפקת סרטי תעודה בערבית

פורום היוצרים הדוקומנטריים טוען כי ההליך "מציב שיאים חדשים לחוסר השקיפות וחוסר התקינות" שבהם מתנהלת רשות השידור

פורום היוצרים הדוקומנטריים דורש מרשות השידור לעצור הליך "קול קורא" להפקת 5 סרטי תעודה בערבית, בטענה כי פרק הזמן שניתן להגשת ההצעות מעלה חשד כי ההליך לא נעשה בתום-לב.

על-פי אורי רוזנווקס, ששלח מכתב בנושא ליו"ר רשות השידור אמיר גילת, ההליך "מציב שיאים חדשים לחוסר השקיפות וחוסר התקינות" שבהם הרשות מתנהלת.

על-פי "הקול הקורא", אותו הליך הפונה לשוק היצירה בבקשה להציע הצעות לתוכניות, יש להפיק בתוך חודשיים בלבד 5 סרטי תעודה על חגים של המיעוט הערבי בישראל. אורכו של כל סרט אמור להיות חצי שעה בלבד.

"לוח זמנים אבסורדי בכל קנה-מידה", טוענים היוצרים. "המגישים מחויבים להגיש את הצעותיהם עד ה-21 במאי, כאשר הסרט הראשון הגמור צריך להיות מוגש לרשות השידור ב-10 ביולי. הסרט עוסק בעיד אל פיטר, כאשר החג עצמו נחגג השנה רק בתחילת חודש אוגוסט...

"טווחי הזמן המוזכרים מעלים יסוד ממשי לחשש כי רק יוצרים שאולי ידעו על הוצעת הקול הקורא הזה מראש והתכוננו אליו מבעוד מועד, יהיו היחידים שגם יוכלו לעמוד בלוחות הזמנים הדרקוניים שלו".

על-פי רוזנווקס, "מאות יוצרים ממתינים כבר כמעט שנה לתשובות על 4 קולות קוראים בתחום התעודה. ישנם יוצרים שמצויים כבר חודשים ארוכים בניסיון לסיים משא-ומתן מול הרשות על פרויקטים שעברו את ועדת ההתקשרויות ונתקלים בסחבת אין-סופית. פתאום מחליטה רשות השידור להעביר במהלך-בזק קול קורא ל-5 סרטי תעודה".

מרשות השידור לא נמסרה תגובה.