הערכות: משרד האנרגיה יפחית את יצוא הגז ל-40% בלבד

ברקע המחאות החברתיות נגד יצוא הגז הטבעי למדינות זרות, עשוי שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, לקצץ בנושא מ-53% כפי שהוסכם, תחת הגבלות מסוימות, בוועדת צמח - ל-40% בלבד

הקרב על יצוא הגז הטבעי: שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, עשוי לצמצם את כמות יצוא הגז הטבעי למדינות זרות מ-53% כיום - ל-40% בלבד.

עיקרם של השינויים הוא להגביל עוד יותר את אפשרויות יצוא האנרגיה מישראל למדינות בחו"ל. יוזכר כי ועדת צמח (הוועדה הבין-משרדית לבחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי בישראל) הסכימה על שיעור יצוא של 53% תחת הגבלות מסוימות.

החלטתו הצפויה של השר שלום באה ברקע המחאות החברתיות. בסוף השבוע שעבר הפגינו מאות מול ביתו של בעל השליטה בחברת דלק, איש העסקים יצחק תשובה, נגד יצוא הגז. "באנו כאן כדי לזעוק מול ביתו של תשובה, שלא ייתכן שהוא ירוויח כל כך הרבה כסף על חשבונם של האזרחים", אמר יגאל רמב"ם, אחד ממובילי המחאה החברתית בשנת 2011, שצעד בראש המפגינים. "הוא שלח לוביסטים בעשרות אלפי שקלים כדי שייודאו שהוא ירוויח כמה שיותר וישאיר כמה שפחות לאזרחים הישראלים".

מיכל שוקרון, מארגון מגמה ירוקה, הצטרפה לדבריו של רמב"ם: "תשובה הוא אמנם לא הכתובת היחידה, מדובר במאות של מיליוני שקלים שנלקח ממשאבי הציבור היישר לידיים פרטיות והיישר למדינות אחרות מבלי שיוודאו קודם כי לאזרחי ישראל יש מספיק גז לא ל-25 השנים הקרובות, אלא ל-50 השנים הקרובות".