הסערה העולמית הפילה את הבורסה; רציו ובזק התקדמו

ה'פד' עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח כבר ביוני ■ הניקיי היפני צנח 7.3%; ירידות חדות באירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.08 מיליארד שקל

המסחר בבורסה התנהל היום (ה') למן הפתיחה במגמה שלילית בצל ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט והמפולת ביפן היום. המדדים באירופה נסחרו היום בירידות שערים חדות והחוזים העתידיים אותתו על מגמה שלילית בניו יורק. באסיה נרשמה צניחה במדדים המובילים, כשמדד הניקיי היפני קרס 7.3%, בין היתר בצל נתון מאקרו חלש בסין. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.08 מיליארד שקל.

בתחילת יום המסחר בוול סטריט אתמול המשקיעים התעודדו מדבריו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, שהבהיר בנאום שנשא בקונגרס כי הפדרל ריזרב מוכן לגלות גמישות במדיניות המוניטארית שלו. מאוחר יותר הגיעה ה"דפרסיה", כאשר פורסמו פרוטוקולי הריבית של ה'פד' לחודש מאי. הפרוטוקולים חשפו כי הבנק המרכזי עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח כבר בחודש הבא.

בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית המרכזית במשק בעוד 0.25% ביום ב' הקרוב, כך העריכו אתמול כלכלני בנק סיטי. בבנק התייחסו כמובן להורדת הריבית המפתיעה של פישר את הריבית ל-1.5% בשבוע שעבר, וכן לפרוטוקולי הפגישה בה התקבלה ההחלטה האמורה, אשר פורסמו אתמול. מהפרוטוקולים האמורים עולה, כי בנק ישראל היה קרוב מאוד להוריד את הריבית ב-0.5% בהחלטת הריבית המפתיעה בשבוע שעבר - אך הנגיד סטנלי פישר הכריע את הכף וקבע כי הריבית תרד ב-0.25% לעת עתה. מדובר היה בישיבת ריבית מיוחדת, שנערכה ב-12-13 במאי.

גם הסוגיה הביטחונית נשארת על שולחן המשקיעים בת"א, עם דברי מפקד חיל האוויר שהזהיר אמש מפני הידרדרות במתיחות עם סוריה - בתוך שעות. האלוף אמיר אשל ציין כי שינוי בסוריה יכול להתרחש בתוך זמן קצר, ולכן חייבים להיות ערוכים אליו בכל רגע. "צריך להבין שסוריה משתנה לנו מול העיניים, וצריך להיות מוכנים לכל תרחיש בטווחי זמן של שעות בודדות", הבהיר. "אם רוצים להכריע תוך יממות ספורות, צריך להפעיל הרבה אש - ומהר".

היום הודיעה הנהלת הבורסה על השינויים הסופיים בזמני המסחר בבורסה: המסחר בימי ראשון יתקיים עד השעה 16:25 ולא עד 14:30 כפי שתוכנן; בשאר הימים יסתיים המסחר ב-17:25, כלומר הארכה של שעה לעומת המצב היום. שינוי שעות המסחר ייכנס לתוקף ב-16 ביוני.

הקרב על יצוא הגז הטבעי

ערוץ 2 דיווח אמש שר האנרגיה והמים סילבן שלום עשוי לצמצם את כמות יצוא הגז הטבעי למדינות זרות מ-53% כיום - ל-40% בלבד. עיקרם של השינויים הוא להגביל עוד יותר את אפשרויות יצוא האנרגיה מישראל למדינות בחו"ל. יוזכר, כי ועדת צמח הסכימה על שיעור יצוא של 53% תחת הגבלות מסוימות. נציין את רציו [לסיפור המלא]

נובל אנרג'י, המפעילה את קידוח "כריש", הודיעה אתמול כי באתר ישנו גז טבעי בהיקף של 1.8 טריליון רגל מעוקב (TCF). בשוק ההון ציפו לתגלית בגודל של כ-2 טריליון רגל מעוקב. עוד הוסיפה נובל כי להערכתה, בכל האגן המזרחי בים התיכון יש רזרבות גז מוכחות של כ-38 טריליון רגל מעוקב. נציין את אבנר ואת דלק קידוחים .

"יש פוטנציאל לתגובה אלימה במניית מלאנוקס , במידה וזו אכן תימחק מהמסחר בבורסה במקומית - אנו צופים תגובה שלילית, וייתכן אף ל-Sell-off של כמחצית (אם לא יותר) מהחזקות הגופים הישראלים במניה - בערך כ-12% ממניות החברה", כך התייחסו בכלל פיננסים לדיווחים כי יו"ר ומנכ"ל מלאנוקס שוקל את הצעד למחוק את המניה הדואלית מהבורסה התל אביבית.

מזור רובוטיקה דיווחה הבוקר על קבלת הזמנה לרכישת מערכת ה-Renaissance מהמפיץ שלה ברוסיה. מדובר במערכת החמישית של החברה שתותקן ברוסיה.

ביקושי שיא בהנפקת שמן נפט וגז . החברה, שהתכוונה לגייס כ-43 מיליון שקל במסגרת ההנפקה, נהנתה במסגרתה מביקושי יתר של כ-51 מיליון שקל - וגייסה בסופו של דבר כ-49 מיליון שקל במסגרת ההנפקה, לפי מחיר המינימום (10 אגורות).

פרטנר הוסיפה להיסחר בצל התוצאות החלשות שהציגה אתמול, עם צניחה של 79% ברווח הנקי ל-31 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]