מפולת: הניקיי היפני קרס 7.3%; הבנק המרכזי התערב

(עדכונים שוטפים) - בתחילת היום נסחר הניקיי בעליות של 2%; זינק בכ-50% מתחילת השנה ונפל היום בשיעור החד ביותר מאז מארס 2011 ■ הטריגר לנפילה הפתאומית: נתון מאקרו מדאיג שפורסם בסין

צניחה במדדי הבורסות המובילות באסיה נרשמה היום (ה') בצל המגמה השלילית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט וברקע נתון מאקרו חלש בסין. תשואות האג"ח של יפן זינקו לשיא של יותר משנה (אג"ח 10 שנים), ובתגובה החליט הבנק המרכזי היפני להתערב בסכום של 2 טריליון ין יפני (כ-19 מיליארד דולר) על מנת להרגיע את השוק. נזכיר כי הבורסה ביפן זינקה בכ-50% מתחילת השנה, ומדד הניקיי קרס היום ב-7.3%, הנפילה היומית החדה ביותר מאז מארס 2011.

פעילות הייצור הסינית נפלה בחודש מאי לשפל של 7 חודשים עם קריאה של 49.6 נקודות במדד ה-PMI של HSBC, זאת לעומת קריאה של 50.4 באפריל. נציין כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות מסמנת התכווצות כלכלית.

הכלכלן הראשי של HSBC בסין ציין עם פרסום הנתונים כי "התקררות פעילות הייצור במאי משקפת האטה בביקושים המקומיים. אנו מעריכים כי ההאטה תימשך עד סוף הרבעון השני, עובדה שמהווה סיכון להתאוששות הצמיחה השבירה בסין".

בתחילת יום המסחר בוול סטריט אתמול המשקיעים התעודדו מדבריו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, שהבהיר בנאום שנשא בקונגרס כי הפדרל ריזרב מוכן לגלות גמישות במדיניות המוניטארית שלו. מאוחר יותר הגיעה ה"דפרסיה", כאשר פורסמו פרוטוקולי הריבית של ה'פד' לחודש מאי. הפרוטוקולים חשפו כי הבנק המרכזי עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח כבר בחודש הבא.

מניית Toyota ריכזה עניין לאחר שעיתון ה-Nikkei דיווח כי ענקית הרכב מתכננת להעלות את קצב הייצור במחצית הראשונה של השנה הפיסקלית (עד 30 בספטמבר).

פורד דיווחה כי תסגור את מפעלי הרכב שלה באוסטרליה עד אוקטובר 2016 בשל עלויות עסקיות גבוהות. על פי הערכות, סגירת המפעלים תוביל לאובדן של מינימום 1,200 משרות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]