נעלי הכדורסל המיוחדות של כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, שהשיקה נייקי (דגם Lebron X), הפכו לנמכרות ביותר בארצות הברית מבין הנעליים של הכדורסלנים הפעילים - עם מחזור מכירות של 300 מיליון דולר במהלך שנת 2012. כך מפרסם אתר SportsOneSource. מדובר על עלייה של 50% ביחס למכירות שרשמו נעליו של שחקן מיאמי היט, פרזנטור ותיק של נייקי, בשנת 2011.
מבין הכדורסלנים הלא פעילים, מותג "ג'ורדן" של נייקי עדיין מוביל בגדול ושולט על שוק נעלי הכדורסל בארצות הברית. למייקל ג'ורדן באופן אישי מכניסים עסקיו המשותפים עם נייקי ממותג זה כ-60 מיליון דולר בשנה (ללברון בסביבות ה-20 מיליון מהסכמיו עם נייקי, על-פי "פורבס").
קו הנעליים של קובי בראיינט, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, גם הוא תחת נייקי, מכר ב-2012 בהיקף של 50 מיליון דולר. במקום השלישי כרמלו אנתוני מניו יורק ניקס (תחת מותג "ג'ורדן" של נייקי) עם מכירות של 40 מיליון דולר.
עוד ברשימה, נעלי קווין דוראנט, שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר (35 מיליון דולר), ונעלי דריק רוז (אדידס, 25 מיליון דולר).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.