פרשת נסטלבאום: היועמ"ש מתייצב לצד הנציבות

משה נסטלבאום, מנהל החדשות של ערוץ 1, טען כי אסף רוזנברג, האחראי על המשמעת בנציבות שירות המדינה ומי שניהל את תיק ההטרדה של נסטלבאום, שיבש ראיות ■ המשנה ליועמ"ש, אבי ליכט: בעבודתו של רוזנברג לא נפל פגם

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, מגבה את אנשי נציבות שירות המדינה, לאחר שאלה הותקפו אתמול על-ידי עורך הדין של משה נסטלבאום, ראש חטיבת החדשות בערוץ 1, בבקשתו לבטל את התובענה שהוגשה נגד מרשו.

עו"ד יוסי כהן טען כי עובד הנציבות אסף רוזנברג, האחראי על המשמעת ומי שניהל את תיק ההטרדה של נסטלבאום, שיבש ראיות, העלימן והתנהג באופן לא הולם. על כך ענה כבר אתמול ליכט במכתב לכהן כי בעבודתו של רוזנברג "לא נפל כל פגם".

במכתבו מוסיף ליכט וכותב כי ממכתבו של כהן "עולה נימה צורמת שעלולה להתפרש כניסיון להטיל מורא. חזקה כי לא לכך הייתה כוונתך, אולם למען הסר ספק הריני להבהיר כי ישנה חשיבות גדולה לכך שעובד ציבור יוכל לבצע את עבודתו בצורה מקצועית ונקייה, מבלי שיחוש נרדף באופן אישי".

על-פי המכתב, "אין כל פגם בכך שאגף המשמעת אשר אמון על ניהול ההליך המשמעתי הוא זה שפונה לוועד המנהל (של רשות השידור) עם המלצה להשעות עובד ומצרף את התשתית העובדתית הרלוונטית. כמו כן, אין כל פגם בכך שאגף המשמעת מעדכן את עמדו ומגיב לטענות העובד, על מנת שבפני הגוף המחליט תהיה תשתית עובדתית מלאה. לא מצאתי כל ראיה לכך שנעשה ניסיון להסתיר את המידע שהועבר לוועד המנהל".

עוד כתב ליכט: "מכתבך לא עורך את ההבחנה הראויה בין ההליך המשמעתי לבין ההחלטה המנהלית על ההשעיה. מדובר בשני הליכים נפרדים, גם אם קיים קשר ביניהם. לכן ניהול הליך ההשעיה על בסיס תשתית עובדתית הנגזרת מההליך המשמעתי אינו יוצר סתירה כלשהי ולא מהווה פגם בהתנהלות יחידת המשמעת".

עו"ד יוסי כהן מסר בתגובה: "מצער שהמשנה ליועמ"ש מנהל את חליפת המכתבים בינינו באמצעי התקשורת. אין זה מכובד שאגיב למכתבו בתקשורת לפני שהוא יקבל את תשובתי. בשלב זה אומר רק באופן כללי כי התאכזבתי מתשובתו. היה ברור לי שהוא יגונן על חברו, אך לא האמנתי שהוא יטען טענות כפי שטען. נדמה לו שהפרקליטות היא מעל לחוק. מעניין מה בית המשפט יאמר על כך".

מארגון האגודה לשמירת זכויות הפרט נמסר כי "לצערנו, התנהלותו הכוחנית של משה נסטלבאום, בניסיון להמעיט בחומרת האישומים בגין הטרדה על רקע נטייה מינית ודרישתו לביטול האישומים נגדו, הם פועל יוצא של זלזול חברי הוועד המנהל של רשות השידור בביטחונם של כלל עובדי הרשות, תוך העדפה פסולה את האינטרסים של מנהל בכיר והותרתו בעמדה המאפשרת לו לנצל את כוחו לרעה".