צביקה אורן: "ההצעה להטיל מס על משפרי הדיור לא תעבור"

נשיא התאחדות התעשיינים אמר את הדברים בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ באילת ■ אליאב שמעון, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ: "לענף הדיור הממשלה הכינה חוק הסדרים נפרד שכולל מספר גזירות"

צפירת הרגעה לענף הנדל"ן: נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, המשמש גם כנשיא לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, אמר הבוקר בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ באילת, כי מפגישותיו עם נציגי הממשלה, הצעת האוצר להטיל מס רכישה על משפרי דיור, לא תאושר.

אורן הסביר כי נשיאי 13 הענפים העסקיים התאגדו ללשכת תאום אחת, על מנת לצבור כח רב יותר בייצוג הענפים מול הממשלה ודרישותיהם מולה. "אחד הנושאים שהצגנו מול הממשלה יחד ככח אחד, הוא נושא מס הרכישה על משפרי דיור שכולנו יודעים שאין בו היגיון, ואני יכול לומר לכם ביטחון שהמס הזה לא יעבור, כפי שהצלחנו לבלום את היוזמה להטיל מע"מ על ענף התיירות".

גם מנכ"ל התאחדות בוני הארץ אליאב בן שמעון התייחס לנושא ואמר כי "לענף הדיור הממשלה הכינה חוק הסדרים נפרד שכולל מספר גזירות. המשותף לכל הגזירות בחוק ההסדרים שהן לא מעודדות צמיחה ולא מגדילות את הצע הדירות וכל תרומתן תהייה עלייה במחירי הדירות ועלייה במחירי השכירות".

בן שמעון התייחס גם לכוונת משרד האוצר לבטל את הפטור ממס שבח שניתן עד כה אחת לארבע שנים: "אני מודיע לכם אם הפטור יבוטל, החל מ -1 לינואר 2014 כל מוכר דירה בישראל יגלם את מס השבח במחיר הדירה והמחירים יעלו. המשמעות היא שבמקום להזרים כספים לשוק הישראלי הם ישקיעו בברלין וברומניה, וכמובן שגם שכר הדירה יעלה כי אם לא יהיו פה משקיעים לא יהיו פה דירות להשכרה".

בן שמעון התייחס גם לנושא לביטול מענקי המקום לפריפריה בסך 100 אלף שקל, שיזם שר השיכון הקודם אריאל אטיאס. "המשמעות של ביטול הענק הוא חיסול אפשרות של אותם אנשים באזורי עדיפות לאומית לקנות דירה כי מבטלים מחצית מההון העצמית שלהם. אם דירה באזורים האלה עולה 700 או 800 אלף שקל, ההון העצמי שהקונים נדרשים להביא מהבית הוא 200 אלף שקל, וביטול של 100 אלף שקל ייאלץ אותם לגייס 150 משכורות לרכישת דירה בפריפריה במקום 130".