דנקנר: "לא איבדתי את השליטה, אני לא מתכנן להתפטר"

נוחי דנקנר בתגובה להתפתחויות באי.די.בי: "8 שנים קיבלתי כל ציון לשבח על העסקים שלי, ואני מסתייג מכינויי הגנאי שנותנים לי" ■ הבוקר: נציגויות אג"ח אי.די.בי פתוח ואחזקות מבקשות להשתלט על אי.די.בי

"לא איבדתי את השליטה. לפנות בוקר בוצע נגדנו מהלך עוין על ידי אנשים שעם חלקם אנחנו מנהלים מו"מ כולל ישיבות שהיו רק אתמול", כך מגיב נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, בתגובה להתפתחויות בנושא הסדר החוב בקונצרן אי.די.בי.

בדברים שפורסמו בחדשות ערוץ 2, אומר דנקנר: "אני לא מבין מה הם רצו וחתמו הסכם אחר או עוין עם קרן זרה שאני מתריע כבר חודשים רבים שכל מה שהיא עושה זה להפריע לעבודה התקינה של קבוצת אי.די.בי. כולל הגשת הבקשה שלהם לבית המשפט במסווה של תכנית הבראה - כל מה שהיה כאן זה ניסיון להשתלט על החברה וזה הוכח הבוקר.

"כבר שנה וחצי אני עובד יומם ולילה להאדיר ולהשביח את הנכסים של הקבוצה ולהוסיף השקעות חיצוניות וזה ידוע לכולם גייסתי כבר כחצי מיליארד שקלים ויש סכום נוסף של כ-400 מיליון שקלים שאותם נגייס בקרוב.

"ברמה האישית אני מופתע וקצת מאוכזב, אני מקווה שנשכיל להציב מול ההצעה שהוגשה למחזיקי האג"ח הצעה טובה בהרבה. אנחנו נגיב לכל הליך משפטי, אם צריך ננקוט אנחנו בצעדים כאלה, בכל מקרה איני מתכוון להתפטר".

"אני בהחלט מתכנן להגיש הצעה טובה מההצעה הקלוקלת בעיני והמוטעית של שתי הנציגויות. 8 שנים קיבלתי כל ציון לשבח על העסקים שלי ואני מסתייג מכינויי הגנאי שנותנים לי".

הבוקר נודע כי נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות מפנה לדנקנר גב, וחוזרת בה ממתווה הסדר החוב שגובש עם איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, זאת לטובת איחוד כוחות עם נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח, שפירושה לקיחת השליטה על החברה מידיו של דנקנר.

לאחר דיונים מרתונים, הגיעו לפנות בוקר נציגי אג"ח אי.די.בי פתוח, בראשות ג'רמי בלנק מקרן יורק וחגי בדש מפסגות,להסכמות עם נציגי אי.די.בי אחזקות, בראשות עוזי דנינו מאקסלנס ויואב ערמוני מקרן גילעד, לפיהן תושטח הפירמידה של דנקנר, אי.די.בי אחזקות תמחק מהמסחר ובמקומה תוקם חברה אחת - אי.די.בי פתוח.

(לסיפור המלא ולקריאה של המתווה החדש להסדר החוב של הנציגויות)

לאחר מכן, בשעות אחר הצהריים הודיע דנקנר באמצעות אי.די.בי כי החברה קיבלה הצעה לרכישת 27.5% מהון המניות של כלל ביטוח (מחצית מהחזקות אי.די.בי בחברה), על ידי קרן בינלאומית גדולה, על פי שווי של 4.5 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)