ברצלונה התחילה את הקיץ: רכשה את ניימאר ב-54 מיליון אירו

הכוכב הברזילאי, אחריו רדפה גם ריאל מדריד, יצטרף לקאמפ נואו; על-פי ה"מארקה", מדובר בהעברה השנייה הכי יקרה בהיסטוריה של המועדון הקטאלוני

אחת מהעסקאות הכי מדוברות בכדורגל העולמי נסגרה באופן סופי: ניימאר יצטרף בעונה הבאה לליונל מסי, וירכיב בברצלונה את אחת מחוליות ההתקפה המפחידות ביותר בענף. המועדון הקטאלוני והחלוץ הברזילאי אישרו את דבר העסקה בחשבונות הטוויטר הרשמיים שלהם. החתימה הרשמית תהיה מחר (ב').

בכך, שנה לפני המונדיאל שייערך בברזיל, הכוכב בן ה-21 עובר לבאירופה. מאז שעלה לבוגרים בסנטוס ב-2009, הוא כבש 156 שערים ב-256 משחקים במועדון, ולא הפסיק ללהטט על המגרשים. מדובר על ניצחון חשוב עבור ברצלונה, שהתחרתה על שירותיו עם יריבתה הגדולה בספרד, ריאל מדריד.

לפי ה"מארקה", ברצלונה תשלם סכום של 54 מיליון אירו עבור השחקן, שיתחלקו בין סנטוס לבין לגורמים נוספים שמחזיקים באחוזים מכרטיסו של ניימאר. ניימאר יהיה העברה השנייה הכי יקרה בתולדות המועדון הקטאלוני, אחרי זלאטן איברהימוביץ' אותו רכשה עבור 66 מיליון אירו מאינטר.

על פי הדיווחים, העסקה כוללת גם שני משחקי ידידות שתקיים ברצלונה מול סנטוס. השכר של ניימאר בקאמפ נואו ינוע, לפי הדיווחים, סביב 7 מיליון אירו בעונה, והחוזה שלו בקאמפ נואו יימשך כחמש עונות - עד סוף 2017/18.

ניימאר נחשב למטאור לא רק בתחום הכדורגל, אלא גם בצד המסחרי-כלכלי של הענף. למרות גילו הצעיר, הוא כבר הספיק לחתום על חוזי חסות יוקרתיים עם נייקי, פנסוניק, פולקסוואגן ועוד מספר חברות ברזילאיות; על-פי אביו, ניימאר סיניור, הסכמים אלו הצליחו להגדיל את הכנסותיו החודשיות של בנו עד לכדי 14 מיליון אירו.

מומחי כלכלת ספורט כבר מעריכים שאם ימשיך בקצב הזה, לניימאר יש סיכוי סביר להדיח בהמשך הקריירה שלו את דייויד בקהאם מרשימת הכדורגלנים העשירים ביותר בענף.

עוד משוק ההעברות: החלה ההתפרעות של מונאקו

העברה משמעותית נוספת בכדורגל האירופי בסוף השבוע נסגרה במונאקו: העולה החדשה לליגה הצרפתית, שהפכה לצעצוע הפרטי של האוליגרך הרוסי דמיטרי ריבולובלב, שילמה לא פחות מ-70 מיליון אירו (!) עבור שני שחקניה של פורטו הפורטוגלית: ז'ואאו מוטיניו וג'יימס רודריגז.

על-פי האתר הרשמי של פורטו, אלופת פורטוגל, תשלם לה מונאקו 45 מיליון אירו עבור רודריגז, הקולומביאני בן ה-21; ועוד 25 מיליון אירו עבור מוטיניו, הפורטוגלי בן ה-26.

ריבולובלב רכש את מונאקו לפני כשנה וחצי, והצליח להחזיר אותה העונה לליגה הבכירה, אחרי ששיחקה שנתיים בליגת המשנה. את הקבוצה מאמן המנג'ר האיטלקי הוותיק קלאודיו ראניירי. על-פי הערכות, מסע הרכש של הקבוצה ימשיך, ובצרפת בטוחים כי מונאקו תצליח לאורך זמן להיות היריבה המשמעותית היחידה של האלופה פריז סן-ז'רמן, הממומנת על-ידי חברת השקעות הספורט של ממשלת קטאר.