החלפת המזגנים של משרד האנרגיה: אין מענה לפונים

50 אלף פניות הגיעו למוקדים תוך חודש, ולקוחות רבים ממתינים שבועות לייעוץ

בימים אלה נערך פרויקט שני של החלפת מזגנים של משרד האנרגיה והמים, המציע לצרכנים החלפת מזגן ישן וזולל חשמל במזגן חדש.

במסגרת הפרויקט מסובסדים 45,000 מזגנים חדשים של 4 חברות שזכו במכרז: תדיראן, פמילי, טורנדו ואלקטרה, המציעות יחד 12 דגמי מזגנים. ההחלפה מתבצעת ישירות מול החברות, בתנאים שקבע משרד האנרגיה והמים.

פרויקט זה מצטרף לפרויקטים קודמים שערך המשרד, שכללו החלפת מקררים, דודי חשמל ונורות חסכוניות, ומטרתו מבורכת, אלא שנשאלת השאלה אם היישום יעיל כמתוכנן.

מפנייה שהגיעה ל"גלובס" עולה כי הבלגן, ככל הנראה, חוגג. "במשך שבועיים אני מחכה שיועץ יחזור אליי מחברת תדיראן. איש לא חוזר, אחרי שבכל פעם מבטיחים שיחזרו. היכן הפיקוח של משרד האנרגיה? הזוכים במכרז מצפצפים עליו, הם לא עומדים בביקוש, אין להם מספיק מתקינים, אין מספיק מזגנים, אנשים מחכים שבועות רק כדי שיחזרו אליהם, ואף אחד לא חוזר", נטען בפנייה.

ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה: "חודש מאז תחילת המבצע פנו למוקדי הבירורים וההזמנות למעלה מ-50,000 אזרחים, ותואמו למעלה מ-9,000 ביקורי ייעוץ. בעקבות הביקוש הרב הנחה המשרד לתגבר את כל מוקדי הטלפונים וההזמנות של החברות.

"אנחנו מבצעים בדיקות וביקורות שוטפות מדי יום על המענה במוקדים הטלפונים ומחדדים את נהלי המבצע בקרב הגורמים הרלוונטיים בחברות. המוקדים פועלים וחוזרים לפניות בהקדם האפשרי. כאשר מתגלות תלונות ספציפיות, המשרד פונה מיידית לחברה הרלבנטית לשם בירור".

לבדוק גם בחברות שלא משתתפות

חשוב לציין כי במבצעי החלפה קודמים, גם חברות שלא זכו או השתתפו במכרז הורידו מחירים, במטרה להתחרות בתנאים וברמת המחירים המסובסדים. בתקופת מבצעי החלפת המקררים, למשל, גם רשתות חשמל שלא נכללו ברשימת משרד האנרגיה הציעו תנאים דומים במטרה לעמוד בתחרות.

מכאן שגם הפעם שווה לעשות סקירת שוק הכוללת שחקנים נוספים בענף.