פרויקט פינוי-בינוי ענק בת"א: 1,424 דירות במתחם דפנה

שטח התוכנית תחום בין הרחובות ארלוזורוב בצפון, דרך נמיר ממזרח ומדרום, ודפנה והנרייטה סולד ממערב ■ הדירות החדשות יוקמו ב-6 מתחמי מגורים, כשבכל מתחם מגדל מגורים בן 25 קומות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב החליטה היום (ב') להפקיד את תוכנית מתחם דפנה בתל-אביב להתנגדויות הציבור. את התוכנית שגרפה התנגדויות רבות מצד תושבי "שיכון הקצינים" המתגוררים בבתים נמוכים בסמוך, יזמה עיריית תל-אביב.

שטח התוכנית תחום בין הרחובות ארלוזורוב בצפון, דרך נמיר ממזרח ומדרום, ודפנה והנרייטה סולד ממערב. במקום קיימות 470 דירות ישנות ב-21 בנייני רכבת שנבנו בשנות ה-50, שרובן, כמו גם התשתיות במקום, במצב ירוד.

התוכנית, שערך האדריכל אבנר ישר, מאפשרת התחדשות עירונית במתכונת של "פינוי-בינוי", לפיה ייהרסו 470 הדירות לטובת הקמת 1,434 דירות חדשות בשטח עיקרי כולל של 145 אלף מ"ר. מקדם כלכלי המשקף 3 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.

הדירות החדשות יוקמו ב-6 מתחמי מגורים, כשבכל מתחם מגדל מגורים בן 25 קומות ובניין מרקמי בן 6 קומות, למעט המגרש בפינת רחוב ארלוזורוב, בו יוקם מגדל בן 30 קומות לצד בניין מרקמי בן 8 קומות.

לאורך רחוב ארלוזרוב ודרך נמיר קומת הקרקע תהיה בעלת חזית מסחרית הפונה לרחוב. בנוסף למגורים יתאפשרו שימושים לתעסוקה ולמלונאות בדופן הפונה לדרך נמיר. בסך הכל שטחי המסחר והתעסוקה לא יעלו על 15% מסך שטח התוכנית.

עוד נקבע כי 20% מסך הדירות יהיו דירות קטנות, ו-200 דירות מסך הדירות יהיו מיועדות להשכרה.

המתחם הוכרז על-ידי הוועדה הממשלתית להתחדשות עירונית כמתחם לפינוי-בינוי בדצמבר 2008 ומקודם על-ידי הוועדה המקומית בשיתוף בעלי הנכסים במתחם ובסביבתו. את התוכנת מנהלת חברת ניהול הפרויקטים וקסמן גוברין גבע חברה להנדסה.

מאז 2007 מנהלת חברת נווה מקבוצת נכסים ובניין (IDB), מגעים עם הדיירים להקמת הפרויקט, כאשר בששת המתחמים הושגו הסכמות בין חלק מהדיירים באותו מתחם לחברת נווה.

עו"ד אלי וילצ'יק ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי, המייצג את תושבי שיכון הקצינים המתנגדים לתוכנית מסר בתגובה להפקדת התוכנית: "אנחנו מתנגדים בכל תוקף לתוכנית, שנעשתה ללא כל בסיס וצידוק כלכלי. הוועדה המחוזית החליטה על הפקדתה מבלי שיש בפניה כל בדיקת היתכנות כלכלית לפינוי-בינוי. בנוסף, התוכנית בעייתית מאוד מבחינה תחבורתית, ולראייה - נציג משרד התחבורה בוועדה התנגד בכל תוקף להפקדתה. בנוסף, הוועדה המחוזית, ללא כל בדיקה, הוסיפה עוד 200 יחידות דיור. כל הדברים הללו לדעתי, לא יעמדו בביקורת שיפוטית, והתושבים יגישו התנגדות כמובן".