שיא: 2.1 מיליון שקל על קרקע לדירה בצפון תל אביב

המכרז הוא ל-36 דירות ■ מדובר במחיר שיא של 2.1 מיליון שקל עבור קרקע ליחידת דיור, שייאלץ את הקבוצה לשווק דירות 4 חדרים במחיר של 3 מיליון שקל ■ "מדובר במחיר ריאלי לשכונה" אומרים בקבוצה

קבוצת הורוביץ יוכלמן בבעלות חני הורוביץ וזאב יוכלמן, זכתה היום במכרז לרכישת מגרש ברחוב מאיר יערי 20 בשכונת כוכב הצפון, במחיר שיא של 76.5 מיליון שקל לפני מע"מ. תוכנית בנין העיר החלה על המגרש מאפשרת הקמת 36 דירות בשטח 122 מ"ר כולל ממ"ד. המחיר בו זכתה הקבוצה, משקף על פי התוכנית הקיימת סכום שיא של 2.1 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה לפני מע"מ, מס רכישה ועלות בנייה.

בקבוצה מסבירים כי בכוונתם להגיש לעיריית תל אביב בקשה לתוספת של 4 דירות במסגרת תקנת שבס, כמקובל באזור כוכב הצפון, אז ניתן יהייה להקים על המגרש 40 דירות, ומחיר הזכייה ישקף סכום של 1.9 מיליון שקל עבור קרקע לדירה לפני העלויות הנוספות, כאשר הדירות יהיו בשטח קטן יותר, למעט הדירות המיוחדות.

מדובר במגרש בשטח 3.5 דונם, שנמכר במסגרת פירוק שיתוף על ידי כונס הנכסים עו"ד יורם וסרצוג. בין המתמודדים במכרז חברת שמשון זליג הבונה באזור שפרשה בסכום של 55 מיליון שקל, קבוצת רכישה ארדיטי הייבלום שהגיעה עד לסכום של 56 מיליון שקל, קבוצת דוידסון החזקות, ועורכי דין המייצגים קבוצות משקיעים. בסיבוב האחרון במכרז פרשה קבוצת דוידסון החזקות בבעלות קרן בן דוד בסכום של 72.3 מיליון שקל, עו"ד גולדברג שייצג קבוצת משקיעים והגיע לסכום של 76.4 מיליון שקל והפסיד לקבוצת הורוביץ יוכלמן בפער של 100 אלף שקל בלבד, כאשר האחרונה זכתה במכרז בסכום של 76.5 מיליון שקל.

המחיר ששילמה הקבוצה נחשב לגבוה במיוחד, ועל כך מעיד גם הפרוספקט שהפיצה החברה בעצמה לרוכשים פוטנציאליים במסגרתו אירגנה קבוצת רכישה ושיווקה את הדירות בפרויקט המתוכנן, לפי מחיר של 2.15 מיליון שקל לדירת 4 חדרים בנויה. מדובר במחיר דירה בנויה ששיווקה הקבוצה, הקרוב מאוד למחיר שתשלם הקבוצה בפועל, רק עבור מרכיב הקרקע לדירה. בסוף שנת 2012 העריך שמאי המקרקעין גיא שרת, את שווי המגרש לאחר שתאושר הקמת 38 דירות עליו, ב-43.7 מיליון שקל לפני מע"מ, מחיר המשקף 1.15 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה. לאחרונה אישר בית משפט השלום בהרצליה מכירת מגרש בסמוך לכוכב הצפון הידוע כ"חוות גורדון" המיועד להקמת מגדל יוקרתי בן 83 דירות, לפי מחיר של 1.25 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה. מחיר נמוך משמעותית ממחיר הזכייה.

יש לציין כי המצטרפים לקבוצת הרכישה חתמו על הסכמה לפיה כדי להגדיל את סיכויי הזכייה במכרז, הם מאשרים למארגני הקבוצה, להעלות את סכום הקרקע עד 7% מהסכום המקורי עליו חתמו.

בקבוצת הורוביץ יוכלמן הסבירו כי הם מרוצים ממחיר הזכייה, בשל "היותו של המגרש אחת מעתודות הקרקע האחרונות והנדירות בשכונת כוכב הצפון ומיקומו הצופה לירקון החל מקומה ראשונה". עוד הסבירו בקבוצה כי המחירים שצוינו בפרוספקט החברה הם מחירי פרי-סייל ראשוניים, וכי רק חלק מהדירות שווק במחירים אלה. "הפרויקט יכלול דירות מיוחדות, ביניהן מיני פנטהאוסים בקומה שמונה, ומגה פנטהאוסים עליונים בקומה תשע בשטח של 210 מ"ר כל אחד" מסרו בקבוצה. לשאלה האם הקבוצה תאלץ לדרוש מחיר של 3 מיליון שקל לדירת 4 חדרים שרק מחיר הקרקע עלה 2 מיליון שקל, השיבו בקבוצה כי "מחיר של 3 מיליון שקל לדירת 4 חדרים הוא מחיר ריאלי".

המכירה כפופה לאישור בית משפט השלום בתל אביב.