הבורסה ננעלה בעליות: מדד הביטוח זינק 5.5%, שטראוס 5%

הריבית ירדה אתמול ב-0.25% ■ עליות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ■ הבוקר דיווחו מזרחי טפחות, שטראוס, גזית גלוב והפניקס ■ מחזור המסחר מסתכם בכ-900 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (ג') ננעל במגמה חיובית. זאת, בעזרת רוח גבית מבנק ישראל שהוריד אתמול את הריבית ב-0.25%, עליות בשוקי אירופה ומסחר חיובי גם בחוזים על מדדי וול סטריט. עונת הדוחות מגיעה היום ובימים הקרובים לשיאה. נזכיר כי היום יחזרו הבורסות של ארה"ב לפעול. מחזור המסחר מסתכם בכ-750 מיליון שקל.

בנק ישראל הוריד כאמור אתמול את שיעור הריבית לחודש יוני ב-0.25%, לשיעור של 1.25%. זאת, זמן קצר בלבד לאחר הורדת הריבית שלא מן המניין, וההכרזה על התוכנית לרכישת מט"ח. בין הגורמים של בנק ישראל להפחתת הריבית מצויינים הריבית הנמוכה של הבנקים המרכזיים בעולם, סביבת האינפלציה המתונה המשתקפת מעליית המחירים בפועל, והעלייה המתמשכת במחירי הדירות.

אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בפסגות, ציין כי "בבנק ישראל לקחו בחשבון שהותרת הריבית על כנה הייתה יכולה להוביל להתחזקות מחודשת של השקל ובכך הייתה מבטלת את האפקטיביות של ההחלטה הקודמת. מאותה סיבה בדיוק הנגיד פישר העדיף כנראה להפחית את הריבית פעמיים ברבע אחוז ולא להפחיתה פעם אחת בחצי אחוז. כיוון שהמטרה העיקרית של בנק ישראל היא להשפיע על שוק המט"ח שבו משקל האפקט הפסיכולוגי הוא רב, ההשפעה המצטברת של שתי הפתעות גדולה מזו של הפתעה אחת או במילים אחרות סך החלקים גדול במקרה הזה מהשלם". (לכל התגובות)

עונת הדוחות בשיאה

מדד מניות הביטוח זינק היום בהובלת מניית כלל ביטוח על רקע פרסום ב"גלובס" לפיו מנכ"ל דסק"ש, ליאור חנס, אינו תומך בעסקת כור-כלל ביטוח. (לסיפור המלא)

היום ובימים הקרובים ימשיכו להתפרסם דוחות של חברות מובילות, ביניהן גם הבנקים הגדולים לאומי , פועלים ומזרחי טפחות.

בנק מזרחי טפחות הציג הבוקר את תוצאותיו לרבעון הראשון של 2013. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-280 מיליון שקל לעומת 251 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 11.6%.

שטראוס דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם ברבעון הראשון הסתכם בכ-103 מיליון שקל, גידול של 57% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

חברת גזית גלוב דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-345 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת רווח של כ-258 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הפניקס דיווחה כי הרווח הכולל הסתכם ברבעון בכ-279 מיליון שקל, גידול של 75% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

חברת התעופה אל על דיווחה אמש על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2013. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-431 מיליון דולר לעומת 429.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ-32.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 23.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2012.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]