מסתמן: לפיד ימנה את אורי שני למנהל מטה הדיור

סגן השר מיקי לוי ביקש מהנציבות לארגן לתפקיד תקן מנכ"ל ■ שני, לשעבר ראש לשכת משרד ראש הממשלה בתקופת שרון, ייעץ ללפיד בתקופת הבחירות ■ באגף תקציבים מקווים להפשרת היחסים עם לפיד עם מינויו של אמיר לוי לראש האגף

עיכוב בהקמת הצוות לגיבוש תוכנית הדיור להשכרה של שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור יאיר לפיד, על רק ניסיונו של לפיד לארגן תקן מנכ"ל לתפקיד מנהל מטה הדיור הלאומי: ל"גלובס" נודע כי לפיד מייעד את התפקיד לאורי שני.

לפיד שלח את סגנו, מיקי לוי, ל"שיחת שכנוע" עם נציב שירות המדינה משה דיין, כדי שזה יאשר דרגת מנכ"ל למנהל מטה הדיור. דיין סירב בנימוק שהוא כבול על פי סעיף בחוק ההסדרים, שאותו ביקש לפיד, להקפאה מוחלטת של קבלת עובדים בדרגת מנכ"ל, שחריגה ממנה יכולה לבוא רק מצד משרד ראש הממשלה הממונה עליו. דיין גם דחה את הכוונה לספק למטה 10 תקנים חדשים ומוכן לאשר רק 7 תקנים.

גורמים בכירים במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר העריכו הבוקר כי לפיד מייעד את תפקיד מנהל מטה הדיור הלאומי (יו"ר) או את תפקיד נציג שר האוצר (מ"מ היו"ר) לאורי שני, יועצו במערכת הבחירות ומי שסייע לו בגיבוש תוכנית הדיור הממשלתית. שני, שפרש לאחרונה מתפקיד מנכ"ל פולאר השקעות ואף שימש רל"ש משרד ראש הממשלה בתקופתו של אריאל שרון, סירב הבוקר (ג') להגיב בעניין זה.

מצד שני, גורם בנציבות שירות המדינה הביע פליאה על כך שבצוות הדיור הלאומי אין נציג של אגף התקציבים באוצר. כזכור, בתוכנית הדיור המקורית של לפיד יועד תפקיד ראש מטה הדיור לממונה על התקציבים באוצר. במהלך הכנת התקציב נוצרה מתיחות בין לפיד לבין אגף תקציבים בראשות גל הרשקוביץ, בעיקר על רקע ההצעה להטיל מס רכישה גם על משפרי דיור וכן משום שלפיד הרגיש שאינו מקבל תמיכה מספקת לתוכנית הדיור להשכרה של 150 אלף דירות על קרקע חקלאית.

בעקבות מתיחות זו הדיר לפיד את אגף תקציבים לחלוטין לא רק מתפקיד יו"ר המטה אלא מכל נציגות בו. למעשה, על פי נוסח החלטת הקבינט, לפיד יבחר באופן אישי את מנהל המטה שיכהן כיו"ר, וכן את מ"מ היו"ר, שהוגדר בהחלטת קבינט הדיור כ"נציג שר האוצר".

בינתיים, המתיחות בין לפיד לאגף תקציבים לא התפוגגה, ובאוצר מקווים לשיפור ביחסים עם עזיבת הרשקוביץ וכניסתו של אמיר לוי לתפקיד ראש אגף תקציבים, במינוי של לפיד.

החברים הנוספים במטה הדיור, כפי שהוחלט בישיבה הראשונה של קבינט הדיור בשבוע שעבר, הם נציגי החשכ"ל, המועצה הלאומית לכלכלה, משרדי השיכון, הגנת הסביבה והחקלאות, ונציגי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, מינהל התכנון במשרד הפנים והיועץ המשפטי לממשלה.

מלשכתו של לפיד נמסר, כי אגף תקציבים לא הודר וכי מתקיים תהליך איתור לבעלי התפקידים, וכשיושלם התהליך הלשכה תעדכן. לא נמסרה תגובה על הכוונה למינוי אורי שני.