שטייניץ: "דברי לפיד מוזרים, אבל אני לא רוצה להתנגח איתו"

שר האוצר לשעבר הגיב בערוץ 2 לדברי לפיד שאמר כי הממשלה הקודמת השאירה "קטסטרופה כלכלית" ■ "אני מתלבט למי להאמין יותר - לפרופסור סטנלי פישר שאמר כי מצב הכלכלה טוב, או ללפיד"

"דברי שר האוצר יאיר לפיד הם מוזרים, אבל אני לא רוצה להתנגח עם שר אוצר בתקופת תקציב, זו תקופה קשה לשר אוצר - ובמיוחד שר חדש", כך אומר הערב (ג') שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, כיום השר לעניינים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים. שטייניץ דיבר בתוכנית "שש עם" בערוץ 2 והתייחס לדברי שר האוצר הנוכחי יאיר לפיד, שאמר השבוע כי הממשלה הקודמת השאירה "קטסטרופה כלכלית".

לדברי שטייניץ, "רק לפני כשבועיים נשאל נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לגבי הכלכלה הישראלית, ואמר כי הגירעון אכן גדול, אבל מצב הכלכלה טוב. אז אני מתלבט למי להאמין יותר - לפרופסור, נגיד בנק ישראל בשנים האחרונות, או ללפיד - הפער בין הדברים של שניהם גדול".

שטייניץ נשאל ע"י המראיינת אם הדברים הדי "עדינים" ומפייסים שיש לו להגיד ללפיד זה בגלל שהוא מפחד משר האוצר, ואמר כי "אני לא מפחד ממנו. פחדנות זה לא החלק החזק שלי. הייתי שר אוצר 4 שנים בתקופה הכלכלית מהקשות שהיו, ודי הצלחתי. הצלחנו להוריד את האבטלה ולשמור על צמיחה".

לסיכום אמר שטייניץ, כי "אני לא רוצה לשפוט שר אוצר חדש שנמצא במצוקה. אני רק רוצה לאחל לו שיצליח לשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה, ואז נגיד 'דיינו'".