יאיר לפיד: "יהיה שוויון בנטל או שהממשלה הזו תתפרק; לא הלכתי לפוליטיקה רק כדי לפתור את הקטסטרופה הכלכלית שהשאירה הממשלה הקודמת"

שר האוצר מאיים לפרק את הקואליציה בשל המחלוקת על אימוץ המלצות ועדת פרי ■ "מי שחושב ש'יש עתיד' תתקפל בנושא השוויון בנטל לא מכיר אותנו"

יו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד, הצהיר כי יש עתיד תפרוש מהקואליציה אם לא יתקבל מתווה ועדת פרי. "אני רוצה להיות מאוד ברור - יהיה שוויון בנטל או שהממשלה הזו תתפרק", אמר שר האוצר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת.

"מהרגע הראשון יש עתיד לקחה על עצמה להיות החלק האחראי בממשלה - בתקציב, בהצבעות בכנסת, ואף ספגתי את המחיר של ישיבה בקואליציה בתפקיד לא פשוט. אם מישהו חושב שהלכתי לפוליטיקה רק כדי לפתור את הקטסטרופה שהשאירה הממשלה הקודמת הוא לא מבין. מי שחושב שנתקפל בנושא השוויון בנטל - פשוט לא מבין אותנו ולא מכיר אותנו", אמר.

לפיד הבהיר כי "כל ניסיון לטרפד את ועדת פרי כדי לפזול לכיוון של הפוליטיקאים החרדים יוביל לפירוק הקואליציה. יש פה הזדמנות היסטורית לתקן את הפצע הזה שמדמם בליבה של החברה הישראלית. מנסה לסכל את החוק פוגע במדינה ובמהותה ובכל צעיר שהלך לבקו"ם כדי להתגייס. אני קורא למפלגות הקואליציה ובראשן למפלגת השלטון להתעשת ולהתנהל כפי שצריך. המשחק הזה מסכן את עצם קיומה של הממשלה הזו והוא מונע את תיקונו של עוול היסטורי שהגיע הזמן לשים לו סוף".

דבריו של לפיד נאמרו על רקע הפיצוץ בדיוני ועדת פרי הלילה (ב'), סביב המחלוקת שנתגלעה בין יו"ר הוועדה השר יעקב פרי מ"יש עתיד" ובין שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מ"הליכוד", על החלטת סיף שירות החובה לכולם במתווה הקבע. המתווה המקורי של הוועדה גרס להחיל את חוק שירות הביטחון באופן אוטומטי על כלל המשתמטים משירות צבאי (כולל חרדים שלא יתייצבו לצו ראשון), ואילו יעלון ביקש שהטלת הסנקציות הללו יותנו באישורו של שר הביטחון. זאת, בנוסף לאי-אישור סעיף נוסף בנוגע להטלת סנקציות אישיות נגד ראשי ישיבות, שיצטרכו למסור תצהירים על תלמידיהם שלא מתגייסים.

ביש עתיד הביעו זעם על אי-העברת הסעיפים הללו, ומסרו הלילה כי "התנהלות שרי הליכוד-ביתנו בדיוני ועדת פרי לשוויון בנטל היא הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ומעמידה בסכנת החמצה את ההזדמנות ההיסטורית להביא לשוויון בנטל השירות הצבאי והכלכלי".

"החלת חובת השירות וחוק שירות בטחון על כלל האוכלוסייה היא צעד הכרחי ביצירת שוויון בחברה הישראלית והיעדרה מעמיד בסכנה את המשך קיומה של הקואליציה", נמסר מ"יש עתיד".