הבורסה ננעלה בירידות שערים: אפריקה ישראל איבדה 3%

ירידות שערים באירופה, חוזים עתידיים שליליים בוול סטריט ■ אופציות המעו"ף פוקעות מחר ■ אפריקה עברה להפסד רבעוני ■ היום ומחר יפרסמו דוחות הבנקים הגדולים, החברה לישראל ואי.די.בי

יום המסחר בבורסה באחד העם (ד') ננעל בירידות שערים של 0.7% ויותר במדדים המובילים, על רקע ירידות בחוזים בוול סטריט ובבורסות אירופה. אופציות המעו"ף לחודש מאי פוקעות מחר.

"הכסף החכם" ממשיך לברוח לאפיקים מסוכנים יותר בוול סטריט - וזאת, בעוד המשקיעים ממשיכים למכור אג"ח ממשלתיות של ארה"ב לקנות נכסים מסוכנים יותר, ולתמוך בראלי. כך למשל, תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים (אג"ח ה"בנצ'מארק") עלו אתמול בוול סטריט לרמה של 2.16% - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-5 באפריל 2012, לפי נתוני חברת FactSet.

מאז תחילת חודש מאי, עלו תשואות האג"ח ל-10 שנים בארה"ב בכ-47.5 נקודות בסיס, העלייה החודשית הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2011. "כאשר חצינו את רף ה-2.06% תשואה, אשר היווה שיא מתחילת השנה, הדבר היווה איתות להמשך המכירות של איגרות החוב", ציין מיכאל פונד, מנהל השקעות בברקליס.

הבנקים מפרסמים דוחות

היום ומחר המשיכו להתפרסם דוחות של חברות מובילות, ביניהן גם הבנקים הגדולים לאומי , פועלים ודיסקונט .

חברת הביטוח מגדל דיווחה הבוקר כי הרווח ברבעון הראשון (שאינו כולל את השינוי בקרנות ההון) הסתכם בכ-207 מיליון שקל לעומת כ-86 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של הבנק הבינלאומי הסתכם ברבעון הראשון ב-136 מיליון שקל לעומת כ-143 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. התשואה להון עמדה על 8.5% בחישוב שנתי, בהשוואה ל-9.5% בכל שנת 2012.

חברת בזן דיווחה הלילה כי התגלתה תקלה באחד ממתקני השירותים במפעלה של החברה, וכתוצאה מכך הופחתו תפוקות בחלק ממתקני הייצור של מגזר הזיקוק של החברה. החברה הזמינה מומחים מחו"ל, אשר הגיעו בימים אלה, על-מנת לבחון את התקלה ואופן הטיפול בה והיא פועלת באופן רציף לתיקון התקלה והשבת המתקן הנ"ל לפעולה מלאה מוקדם ככל הניתן. בבזן מעריכים כי תיקון התקלה יסתיים סביב מחצית חודש יוני. מניתוח השפעות התקלה שביצעה החברה מאז נתגלתה התקלה עולה, כי בשלב זה, היא מעריכה את היקף ההשפעה של הפחתת התפוקות כאמור על הרווח הנקי בכ-11 מיליון דולר.

אפריקה מסכמת היום את הרבעון הראשון של השנה עם מעבר להפסד של 73 מיליון שקל לעומת רווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. את 2012, נזכיר, סיימה הקבוצה עם הפסד מיליארד שקל. הרווח מהשכרת והפעלת נכסים רשם עלייה קלה ל-128 מיליון שקל, בעוד הרווח מתעשייה רשם ירידה מ-41 מיליון שקל ל-35 מיליון שקל.

בבנק ההשקעות השוויצרי UBS מעריכים כי כפל התפקידים של איל וולדמן - כמנכ"ל ויו"ר חברת מלאנוקס - לא יאושר באסיפה הכללית שתכנס החברה ביום שני הבא. עם זאת, להערכתם, תמשיך מלאנוקס להיסחר כחברה דואלית גם בבורסה בת"א, למרות איומיו של וולדמן למחוק אותה מהמסחר בשוק ההון המקומי. האנליסט סטיבן מילונוביץ' מציין שנדרש רוב של שני שלישים מבעלי המניות שאין להם עניין בנושא לאישור כפל התפקידים של וולדמן. "בהתבסס על דיונים שערכנו, אנחנו מאמינים שההצעה לא תעבור", הוא אומר. להערכתו, תוצאת האסיפה תהיה שמלאנוקס תמנה יו"ר חדש לחברה.

חברת איטיג'יאי דיווחה היום כי הכנסות ממכירות ברבעון הראשון הסתכמו לסך של 1.5 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ-76% בהשוואה לכ-852 אלף שקל ברבעון הראשון של שנת 2012.

בנק מזרחי טפחות הציג אתמול את תוצאותיו לרבעון הראשון של 2013. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-280 מיליון שקל לעומת 251 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 11.6%.

שטראוס דיווחה אתמול כי הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם ברבעון הראשון הסתכם בכ-103 מיליון שקל, גידול של 57% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.