אדלר-חומסקי יטפל בתקציב הפרסום של חברת החשמל

‎‎אדלר-חומסקי היה היחיד שניגש למכרז, לאחר שהשאר העדיפו לוותר עקב התנאים המסחריים‏‏ ■ ‏ב-2012 פרסמה חברת החשמל בפחות ממיליון דולר במחירי מחירון

עכשיו זה רשמי: אדלר-חומסקי זכה בתקציב הפרסום חברת החשמל. הזכייה הייתה צפויה, שכן אדלר-חומסקי היה המשרד היחיד שניגש למכרז. שאר משרדי הפרסום הגדולים נמנעו מלקחת בו חלק, עקב הדרישות המסחריות של המכרז שעוררו ביקורת רבה בענף.

‏‏תנאי הסף של חברת החשמל איפשרו למספר לא מבוטל של משרדים להתמודד על התקציב. על-פי התנאים יכולים להתמודד משרדי פרסום שניהלו תקציבים בהיקף של כ-60 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2011-2012, זאת בתוספת לתנאים אחרים כגון 3 לקוחות בהיקפים של כ-10 מיליון שקל.

לכאורה זה חותך את הרשימה סביב מקום 14 בדרוג משרדי הפרסום; אולם קיים תנאי סף נוסף שהקשה על מי שעמד בדרישות היקפי התקציב: הדרישה לקיים מחלקת מגזרים בתוך המשרד או התקשרות של לפחות שנה עם משרד מגזרים - מה שאין לרוב משרדי הפרסום.

‏גם בעבר עוררו מכרזי חברת החשמל הדים רבים, ומשרדים רבים הביעו תרעומת על התנאים המסחריים. עם השנים, ההתנהלות של חברת החשמל בכל הקשור לפרסום עברה שינוי גדול: ממפרסם גדול המשקיע השקעות לא מבוטלות במסעות פרסום עתירי קריאייטיב, הפכה החברה למפרסם עם היקפי פרסום כמעט זניחים ומסעות פרסום נטולי קריאייטיב.

‏בשנה החולפת, למשל, פרסמה החברה בהיקף של פחות ממיליון דולר במחירי מחירון. כשמצרפים עובדות אלה לתנאים המסחריים הבעייתיים, אין פלא שרוב המשרדים העדיפו לא להגיש הצעות. ‏‎‎‏