קסטרו עדיין באופנה: הרווח הנקי ברבעון נסק ב-86%

הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-13.9 מיליון שקל ■ מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר: "בשלב זה אין עסקה עם קבוצת Hoodies. יש לנו כוונות להתרחב, אבל אין כרגע תוכניות"

עיתוי חג הפסח והמשך חוזקו של המותג קסטרו נתנו את אותותיהם על ביצועיה של רשת האופנה ברבעון הראשון של 2013. מכירותיה של קסטרו צמחו ברבעון ב-26.3% והסתכמו ב-196.9 מיליון שקל.

לבד מעיתוי חג הפסח, שחל השנה ברובו ברבעון הראשון, לגידול במכירות תרמו גם החנויות החדשות שפתחה החברה.

רשת קסטרו מונה היום 171 חנויות, שמתוכן 8 חנויות עודפים ושתי חנויות ייעודיות לנעליים ותיקים. בשנה החולפת פתחה קסטרו 5 חנויות וסגרה חנות אחת.

קסטרו שומרת על שיעור רווחיות גולמי של 58.9%, שהתבטא ברווח גולמי של 115.9 מיליון שקל ברבעון. הוצאות ההנהלה והכלליות עלו בכ-7%, אך בשל הגידול במכירות שיעורן מהמחזור עמד על 4% בלבד, לעומת שיעור של 4.7% ברבעון מקביל אשתקד.

הגידול בשורה העליונה הביא לגידול של 113.7% ברווח התפעולי של קסטרו, שהסתכם ב-20.6 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי השתפר משמעותית ועלה מ-6.2% ל-10.5% מהמכירות.

בשורה התחתונה, קסטרו חותמת את הרבעון עם עלייה חדה של 86.4% ברווח הנקי, שהגיע ל-13.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 7.5 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו ומבעלי השליטה בחברה, אומר היום (ד') ל"גלובס": "החברה צומחת. במבנה השוק הנוכחי זה לא דבר פשוט לצמוח וגם לשמור על רווחיות, זה רק נשמע קל. לקוחותיה הנאמנים של החברה עוזרים לנו להיות התשובה הישראלית מול המתחרים הבינלאומיים".

- הייתם במשא-ומתן לרכישת 50% מקבוצת Hoodies. האם העסקה נפלה סופית?

"בשלב זה אין עסקה".

- התוכנית האסטרטגית שלכם מדברת על המשך פיתוחו של המותג קסטרו. האם אין לכם כוונה להתרחב באמצעות רכישות וכניסה לתחומים נוספים?

"כוונות יש לנו, אבל כרגע אין תוכניות. יהיו לנו עוד בשורות, ונגיד אותן ברגע שיהיה ראוי לומר. אנחנו לא שוקטים על השמרים".