גל: "אני לא טלית שכולה תכלת, אבל עשו לי פיגוע מתוך קנאה"

שרון גל מגיב לטענות על הטרדה מינית לכאורה של עובדים ועובדות ■ "יש לי שגעונות, הרמתי את הקול מדי פעם - אבל יחסיי עם העובדים מעולים"

שרון גל משיב אש. בפוסט ארוך במיוחד שהעלה היום (ד') בדף הפייסבוק שלו מכחיש גל את הטענות שהועלו נגדו בדבר הטרדות מיניות לכאורה של עובדות ועובדים בערוץ 10 וכותב: "את זה לא עשיתי מעולם. נקודה".

"למרות האיפוק שגזרתי על עצמי, לא בקלות אני חייב להודות, נוכח חיצי הרעל שהופנו ומופנים כלפיי על בסיס יומיומי בדרכים כאילו מתוחכמות, לא רק שהצד השני לא מרפה, הוא אפילו מסלים את המצב, באותן שיטות נלוזות, שאתם, הציבור הרחב, לא ממש חשוף אליהן. תאמינו לי, הנחשים של הקרייה, אם יש כאלה כפי שאמר רמטכ"ל פורש בזמנו, הם חתולים חביבים לעומת מה שנתקלתי בו בימים האחרונים", כותב גל.

גל מסביר את פרישתו מ"לילה כלכלי" כך: "השנים שוחקות, וחשבתי שנכון לי לצאת לדרך חדשה. גם הניסיונות להגיע להבנות מסחריות עם מנהלי הערוץ הנוכחיים לא צלחו. הרווחתי מצוין כמגיש 'לילה כלכלי' - אני לא מתבייש בזה (על-פי הערכות, גל השתכר כ-100 אלף שקל בחודש כולל בונוסים - ל.א). אני מזכיר - זה כסף של משקיע פרטי (אגב, איש מדהים, ציוני אמיתי) - לא כספי ציבור.

"אני מניח שהפורמט הזה גם ייצר לא מעט כסף לערוץ - כך שהיה כנראה משתלם לתגמל אותי כראוי. דווקא מבין כל ההדלפות המכוונות נגדי - בכל מה שקשור לכמה הרווחתי זה קרוב לאמת. אבל הכול הושג בעבודה קשה מאוד, אז אני מתקשה להבין למה מי שהדליף חשב שגם זה יפגע בי".

גל מאריך בפוסט על חייו כמי שגדל בטירת הכרמל, על ילדיו, כח תחילת הקריירה שלו ("משכורתי הראשונה ברדיו חיפה הייתה 2,000 שקל") ועל העבודה בערוץ 10 במשך 11 שנים.

לטענת גל, הטענות המופנות נגדו נובעות מקנאה: "קנאה, אתם יודעים, יכולה להיות הרסנית, ואני מודה שפה ושם יש אנשים שלא מאוד אוהבים אותי. אלה החיים. תחשבו, לכל אחד יש כאלה. אבל אני לא חושב שמשם בא מטען הצד הנוראי הזה. יש לו כתובת, אני די בטוח שאני יודע אותה במדויק. תרשו לי לנהוג אחרת ולא לשתף אתכם. שוב, הערוץ ורוב אנשיו יקרים לי מאוד מאוד. האנשים שמנסים לחבל לי בקריירה עושים זאת ממניעים פסולים, לא סבירים ובדרכים איומות".

גל יוצא בפנייה לציבור וכותב כי"הציטוטים שתקראו ב'ידיעות אחרונות' ביום שישי הקרוב, אותם ציטוטים אנונימיים, מצוצים מן האצבע. הזהרתי את הכתב וגם את עורך העיתון. רוב מה שנטען כלפיי, גיליתי בפעם הראשונה (כן, הראשונה!) ברגע שנשלחה אליי בקשת התגובה. הם לא טרחו לדבר עם האנשים שעבדו איתי הכי קרוב.

"תיקון: הם דיברו עם אחד שאמר להם שהכול עלילה, אבל זה לא תאם לתזה - אז ניתקו איתו את השיחה בתוך דקה או משהו כזה. והם גם לא טרחו לדבר עם האנשים שליוו אותי לאורך השנים. המנהלים שנתנו לי את ההזדמנות, שהיו שם ברגעים טובים וברגעים קשים, ואפילו לא עם מי שהייתה שנים עורכת המהדורה וגייסה אותי ל'שישי החדש'".

גל טוען כי כתב למנכ"ל ערוץ 10 כי ברצונו לא להמשיך את חוזה ההעסקה שלו, וכי הוא מבקש לסיים את עבודתו בערוץ. הוא טוען כי ביקשו ממנו לא לפרסם את דבר עזיבתו, "כדי שנשב וננסה לבדוק מה לעשות".

לדברי גל, "אולי הרדימו אותי והכינו לי את הפיגוע שלא ציפיתי לו. הפיגוע הגיע, בתדרוך כתבים על 'בדיקה' שנעשתה בענייני. בלי פרטים. עם פתח ענק לשמועות, מחול שדים, השמצות ומה לא".

"תראו", ממשיך גל, "אני לא טלית שכולה תכלת. כמו כל אדם יש לי שגעונות, לא תמיד אני מתנהג בנימוס אירופאי, והרמתי את הקול מדי פעם. אבל האנשים שעבדו איתי ידעו שאין לי שום כוונה לפגוע. זו עבודה תובענית, בסביבה לחוצה, והיחסים בינינו היו מעולים. כל אחד מוזמן לשאול אותם. אבל מכאן ועד הטרדות וכל שאר הרפש - המרחק עצום. זה לא עשיתי מעולם. נקודה.

"גם השמועות הזדוניות שמפזרים סביבי, כאילו חלילה נהגתי באופן לא ישר - אם יימצא אחד שיגיד דבר כזה, אני מבטיח שלא תשמעו ממני לעולם. פשוט לא היה ולא נברא. נהפוך הוא.

"מערכת 'לילה כלכלי' הייתה - ואני מאמין עודנה - אחת ההוגנות והנקיות בתקשורת הישראלית. כל אחד מוזמן לשאול את האנשים שעבדו שם - היום ובעבר. אפילו מתנות שיח"צנים שולחים מדי פעם למערכות טלוויזיה ועיתון, דרשתי מיד להחזיר לשולחים (אלא אם אלה היו פירות העונה. שהחבר'ה יאכלו, במקום שיירקב)".

גורמים ב"ידיעות אחרונות" מסרו בתגובה: "השיחה עם חברו של גל, המוזכרת בפוסט, נכנסה לכתבה. זאת בזכות הפצרות חוזרות ונשנות של כתבנו, אחרי שאותו חבר של גל סירב בתוקף שישתמשו בציטוטים מאותה שיחה.

"מעבר לכך, אנו אנו ממליצים לכל הקוראים, ובכללם לשרון גל, לקרוא את הכתבה שתתפרסם ביום שישי ב'7 לילות'. הכתבה מאוזנת ומשקפת גם את הטענות שעלו כנגד שרון גל, אבל גם ובהרחבה את עמדתו".