מכה לחובבי הספורט: ערוץ ESPN בישראל נסגר

הערוץ הפופולרי יוצא למהלך קיצוצים נרחב במסגרתו יפוטרו מאות עובדים, ותופסק כל פעילות באירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון

ערוץ ESPN ישראל ייסגר ויירד מהאוויר, ככל הנראה כבר בסוף חודש יולי - כך נודע ל"גלובס". זאת במסגרת מהלך נרחב של ערוץ הספורט האמריקאי, במסגרתו מתוכננת הפסקת פעילותו באירופה, צפון אפריקה ובמזרח התיכון - ובכלל זה ישראל.

הערוץ, המשדר בעיקר ספורט אמריקאי (בין היתר משחקים בשידור ישיר מה-NBA), לא זוכה לאחוזי צפייה גבוהים בישראל, אולם ההחלטה להורידו היא חלק מרה-ארגון רחב שעובר ESPN בימים אלה.

בערוץ ניסו לבצע את המהלך באופן שקט, על מנת לא לגרור דעת קהל שלילית.

השבוע הודיעה רשת ESPN כי בכוונתה לפטר כ-300 עובדים - מהלך הקיצוצים הגדול בחברה מאז 2009. החברה הסבירה את המהלך בכך שהיא נאלצת לבצע קיצוץ חד בהוצאות. בחברה, השייכת לתאגיד וולט דיסני, מועסקים ברחבי העולם כ-6,000 עובדים. הסגירה של הפעילות הבינלאומית היא חלק ממהלך הצמצום.

על-פי הערכות בענף, לפי פרסומים בארצות-הברית, אחת הסיבות העיקריות לקיצוצים היא החוזים הגבוהים שנחתמו בשנים האחרונות ברכישת זכויות שידור. התחרות המתגברת מצד FOX Sports, ו-NBC Sports לגבי זכויות השידור של אירועי ספורט גרמה לעליית מחירים.

כך למשל, חתמה ESPN לאחרונה על רכישת זכויות השידור של טורניר הטניס US Open למשך 11 שנה תמורת 825 מיליון דולר. שנה קודם לכן שילמה הרשת עבור טורניר ווימבלדון סכום של 500 מיליון דולר ל-12 שנה.

בישראל פיתחה הקבוצה קהל מעריצים הדוק, שפעם אחר פעם ניסה למנוע את הורדת הערוץ על-ידי הפלטפורמות בשל מיעוט צופים.

מנציגות ערוץ ESPN בישראל לא התקבלה תגובה.